Auto-mafija iz BiH i Srbije krade automobile u Hrvatskoj. Na meti su rent-a-car agencije, čija vozila mafija legalno unajmljuje, a onda prebacuje u BiH ili Srbiju, gdje im se zametne trag prije nego što sustav međudržavne policijske suradnje stigne reagirati, piše Večernji list BiH. O ovome se sve više priča u Hrvatskoj, gdje je, navodno, u relativno kratkom roku zabilježeno više sličnih slučajeva na koje za sada nema učinkovitog policijskog odgovora u spomenute tri države.
Kaznena djela
Ona manje vrijedna vozila vrlo često se koriste samo za prijevoz s jedne lokacije na drugu, potom za izvršenje nekog drugog kaznenog djela, a u nekoliko slučajeva ukradeni automobili su prodavani u auto-otpad zbog dijelova ili jednostavno kao staro željezo. Automobilska mafija je tako dobro organizirana, tvrde upućeni, da ukradeni automobili u roku od samo nekoliko sati budu rastavljeni u dijelove, a broj šasije izbrisan ili prepravljen.
U prikrivanju krađe koriste se različite metode, a nerijetko se događa da organizirane skupine kradljivaca automobila iskoriste garaže ljudi koji su na privremenom radu u inozemstvu ili ih njihovi vlasnici iz drugog razloga ne koriste dulje vrijeme. Automobili u takvoj garaži obično bude sakriven od nekoliko dana do nekoliko tjedana. Čak ako policija, zahvaljujući dojavi, i pronađe automobil, mali su izgledi da će otkriti kradljivca, odnosno osobu koja ga je sakrila u garaži. U prosjeku se u Hrvatskoj dnevno ukradu tri vozila , a po broju krađa prednjači šire područje Zagreba. Kradljivci najviše “vole” Volkswagenova vozila, ali to u slučaju rent-a-car kuća nije pravilo. Ovu vrstu krađa statistika najčešće i ne prepoznaje jer je u pitanju suptilniji oblik međudržavnog kriminala, piše Večernji list BiH. Po isteku razdoblja iznajmljivanja vozilo se jednostavno ne vrati vlasniku i procedura potrage zapravo tek onda počinje.
Ušestale krađe
Situacija u BiH je još lošija jer se u prosjeku dnevno prijave četiri krađe vozila, a više od 90 posto ukradenih vozila nikada ne bude pronađeno. Osiguravajuće kuće zbog učestalih krađa imaju povećan interes klijenata, ali i godišnje troškove isplate naknada, i to u iznosu navodno većem i od pet milijuna maraka. Koliko je krađa automobila u našoj regiji veliki problem govori podatak da se na ovom prostoru traga za više od 130 tisuća vozila, a da se u cijeloj Europskoj uniji godišnje prijavi oko 1,2 milijuna krađa, a pri tome pronađe više od 70 posto otuđenih vozila. To je znatno drugačija statistika od one u zemljama jugoistočne Europe. Šokantan je podatak da više od pola automobila koji se u BiH uvoze iz zemalja Europe, Sjedinjenih Američkih Država i Kanade, a koja prolaze provjeru, nije regularno. Iz Agencije za provjeru podrijetla vozila “Expiscore” sa sjedištem u Sarajevu potvrdili su nedavno agenciji Fena da se njima obraćaju klijenti koji žele pratiti pismeni trag vozila koji nabavljaju, od trenutka kada se prvi put pojavljuje na cesti do trenutka kada se odjavljuje radi izvoza.
...to na kraju placamo svi mi preko vecih cijena osiguranja.