U optimistične statističke brojke, kada je riječ o bh. turizmu, uklapa se i poslovanje čapljinskih Makart hotela, odnosno najznačajnijeg objekta iz te grupacije, hotela Mogorjelo u Čapljini. Govoreći o poslovnoj godini sa stajališta broja i strukture gostiju Dragan Krunić, direktor hotela Mogorjelo, kaže:
- Sezonu 2016. možda bi najbolje bilo promatrati kao dokaz da je svaka sezona priča za sebe, specifična na svoj način i da je teško na duge staze predvidjeti kako će se stvari razvijati.
To se najviše odražava na strukturu gostiju.
Gosti s Dalekoga istoka
Dok smo nakon obnove i otvaranja hotela imali veliki broj gostiju iz nama bliskih zemalja regije i Europe, početkom ovoga desetljeća uslijedio je “bum” gostiju iz Dalekog istoka, Azije, ove godine bit će neka sasvim nova slika. Konkretno, gosti iz Turske su se s trinaestoga mjesta popeli na četvrto kada je riječ o broju noćenja u našem hotelu. To je i najveći porast koji smo zabilježili.
Nastavljen je rast broja gostiju iz Francuske, koji su s osmog skočili na treće mjesto, pa i gostiju iz Velike Britanije kojih je prošle i ranijih godina bio jako mali broj, dok će ove godine ostvariti solidan broj noćenja, navodi direktor Krunić te na upit kako objašnjava promjene u strukturi gostiju dodaje:
- Jedino time što sam na početku naglasio – specifičnošću i nepredvidivošću, za nas u kontinentalnom dijelu ne postoji drugi način. Možete planirati koliko hoćete, u samoj sezoni dogode se promjene i na kraju ispadne kako gosti žele, a ne kako smo mi planirali.
Plodna jesen
Naglasio bih još nešto, kako je svaka sezona specifična po strukturi gostiju, u našem hotelu specifična je po tome što proljeće počne dobro, onda u tzv. špici sezone dolazi do pada, a potom slijedi novi rast ujesen. Jedno od boljih razdoblja posljednjih godina, barem kad je u pitanju broj noćenja, upravo je ova jesen.
Uglavnom, mi praktički imamo dvije špice sezone, a vjerojatno je tako i u okruženju, naglašava direktor Krunić.
Za razliku od hotela Mogorjelo gdje je sezona u znaku rasta broja noćenja, u motelu Park u Parku prirode Hutovo blato zadržala se na približnoj razini iz ranijih godina.
- Poslovanje motela Park vezano je uz dolaske specifičnih gostiju, najčešće su to pojedinci, ljubitelji prirode, osobe koje dolaze na seminare o zaštiti okoliša i na slične prigodne događaje, a u proljetnom dijelu učenici dolaze na ekskurzije, kaže čelni čovjek čapljinskog hotela.
Do kraja godine ne očekuju se značajnije promjene, a zanimljivo, u strukturi gostiju, prema broju noćenja, prvi nisu domaći gosti nego građani Hrvatske koji su ostvarili blizu tisuću noćenja, na drugom su domaći gosti s 3,5 posto manjim udjelom, treći su Francuzi, četvrti Turci, a peti Talijani. Gostiju iz dalekoistočnih zemalja, koji su do prije tri-četiri godine bili među vodećima, sve je manje, najbrojniji su Kinezi, ali tek na dvanaestom mjestu, dok je gostiju iz Južne Koreje, a posebice Japana, još manje. •