Nakon 1. 1. 2013.
na uvoz automobila podrijetlom iz EU-a carina će biti potpuno ukinuta
Ukidanje carina na robu iz Europske unije, koja će se u Bosni i Hercegovini primjenjivati od početka 2013. godine, kako na polovne automobile, tako i za određene vrste tekstilnih i draguljarskih predmeta, nekih mliječnih proizvoda, mesa, voća i drugo, nagovijestila je niže cijene svih ovih proizvoda u BiH. Međutim, provedba trgovinskog dijela Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju BiH s EU-om donijet će gubitak prihoda od carina, koji će tek djelomično biti nadoknađen povećanjem trošarina na duhanske proizvode.
Jeftinija polovna vozila
Građane u BiH posebice zanima koliko će od početka sljedeće godine manje izdvajati novca za kupljeni polovni automobil.
Kupci najprije moraju biti upućeni da se kod uvoza cestovnih motornih i priključnih vozila, mora voditi računa da vozila ispunjavaju uvjete homologacije vozila. EURO 3 standard nije jedini uvjet za uvoz polovnih vozila u BiH, već postoji niz drugih pravila o kojima većina bh. građana uopće nije informirana, pa se apelira na sve zainteresirane da prije nego što se odluče na uvoz dobro raspitaju kod stručnjaka ili ovlaštenih uvoznika. Osim EURO 3 norme, koja se odnosi isključivo na ekološke karakteristike automobila i koja je najoštrija, automobil mora zadovoljiti još 97 pravilnika koji se odnose na aktivnu i pasivnu sigurnost, masu, dimenzije vozila i slično.
Nakon kupnje vozila, kupac treba računati i na dodatne troškove. Kako bi prešao granicu, mora se prevesti šlepom ili pak osigurati probne pločice, kako bi ga prevezao preko granice. Primjerice, za tjedan dana osiguranja pločice će kupca stajati oko 200 eura. Vozilo zatim ide na homologaciju, koja u Autokući Nuić u Mostaru stoji 258 KM, 20 maraka manje za vozila koja imaju posebne papire. Zatim dolazi carina. Standardna stopa carine na uvoz putničkih motornih vozila u BiH iznosi 15 posto.
Razlike u cijeni
Naravno, ako je vozilo proizvedeno u EU, carina je tri posto, još ove godine. Od 1. 1. 2013. uvoznici polovnih automobila ne plaćaju carinu. Primjerice, na vozilo koje se plati deset tisuća KM, trenutačno se plaća carina u iznosu od 300 KM. Nakon toga čeka vas i 17 posto PDV-a. Dakle na ocarinjeno vozilo još 1751 KM, još do Nove godine. Nakon 1. 1. 2013., PDV će biti 1700 KM. Nakon plaćenih obveza možete vozilo registrirati, što će vas, u ovisnosti o vrsti, stajati dodatnih 500 KM. Dakle, za vozilo kupljeno u inozemstvu za 10 tisuća maraka s bh. pločicama će vas doći 12.699 KM. Sljedeće godine, isti automobil će stajati 351 KM manje, dakle 12.348 KM.
Ukidanje carina na robu iz Europske unije, koja će se u Bosni i Hercegovini primjenjivati od početka 2013. godine, kako na polovne automobile, tako i za određene vrste tekstilnih i draguljarskih predmeta, nekih mliječnih proizvoda, mesa, voća i drugo, nagovijestila je niže cijene svih ovih proizvoda u BiH. Međutim, provedba trgovinskog dijela Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju BiH s EU-om donijet će gubitak prihoda od carina, koji će tek djelomično biti nadoknađen povećanjem trošarina na duhanske proizvode.
Jeftinija polovna vozila
Građane u BiH posebice zanima koliko će od početka sljedeće godine manje izdvajati novca za kupljeni polovni automobil. Kupci najprije moraju biti upućeni da se kod uvoza cestovnih motornih i priključnih vozila, mora voditi računa da vozila ispunjavaju uvjete homologacije vozila. EURO 3 standard nije jedini uvjet za uvoz polovnih vozila u BiH, već postoji niz drugih pravila o kojima većina bh. građana uopće nije informirana, pa se apelira na sve zainteresirane da prije nego što se odluče na uvoz dobro raspitaju kod stručnjaka ili ovlaštenih uvoznika. Osim EURO 3 norme, koja se odnosi isključivo na ekološke karakteristike automobila i koja je najoštrija, automobil mora zadovoljiti još 97 pravilnika koji se odnose na aktivnu i pasivnu sigurnost, masu, dimenzije vozila i slično.
Nakon kupnje vozila, kupac treba računati i na dodatne troškove. Kako bi prešao granicu, mora se prevesti šlepom ili pak osigurati probne pločice, kako bi ga prevezao preko granice. Primjerice, za tjedan dana osiguranja pločice će kupca stajati oko 200 eura. Vozilo zatim ide na homologaciju, koja u Autokući Nuić u Mostaru stoji 258 KM, 20 maraka manje za vozila koja imaju posebne papire. Zatim dolazi carina. Standardna stopa carine na uvoz putničkih motornih vozila u BiH iznosi 15 posto.
Razlike u cijeni
Naravno, ako je vozilo proizvedeno u EU, carina je tri posto, još ove godine. Od 1. 1. 2013. uvoznici polovnih automobila ne plaćaju carinu. Primjerice, na vozilo koje se plati deset tisuća KM, trenutačno se plaća carina u iznosu od 300 KM. Nakon toga čeka vas i 17 posto PDV-a. Dakle na ocarinjeno vozilo još 1751 KM, još do Nove godine. Nakon 1. 1. 2013., PDV će biti 1700 KM. Nakon plaćenih obveza možete vozilo registrirati, što će vas, u ovisnosti o vrsti, stajati dodatnih 500 KM. Dakle, za vozilo kupljeno u inozemstvu za 10 tisuća maraka s bh. pločicama će vas doći 12.699 KM. Sljedeće godine, isti automobil će stajati 351 KM manje, dakle 12.348 KM.