STRUČNJACI upozoravaju vozače

Čak 72 sudara za samo 24 sata. Izbjegavajte dulje vožnje kad je najtoplije

Čak 72 sudara za samo 24 sata. Izbjegavajte dulje vožnje kad je najtoplije
06.07.2019.
u 08:15
Pogledaj originalni članak

Jedan od glavnih uzročnika pojačanoga broja prometnih nesreća na cestama u Bosni i Hercegovini u posljednjih dvadesetak dana svakako su velike vrućine, koje su pogodile cijelu regiju.

Nažalost, svjedoci smo da praktički svakoga dana na cestama diljem Bosne i Hercegovine dolazi do prometnih nesreća, a dosta njih nerijetko završava s tragičnim posljedicama, piše Večernji list BiH. 

Lako se gubi kontrola

Stručnjaci tvrde da sunce jednostavno zaslijepi vozače te im stvara osjećaj umora za upravljačem, nad kojim lako izgube kontrolu i tada često zna doći do fatalnih posljedica. Stoga policija u Bosni i Hercegovini već gotovo mjesec dana ima pune ruke posla, u što se često i sami možemo uvjeriti jer su scene očevida tijekom vrućina jako česte. Samo tijekom posljednja 24 sata u Bosni i Hercegovini registrirane su 72 prometne nesreće, u kojima su dvije osobe zadobile teške, a petnaest osoba lakše tjelesne ozljede.

Podaci iz županijskih MUP-ova pokazuju da su samo za 72 sata na području Sarajevske županije evidentirane 43 nesreće, u središnjoj Bosni 23 te u Hercegovini 21 prometna nesreća. Mnogo je i nesreća u kojima sudjeluju motociklisti, a jedna sa smrtnim posljedicama dogodila se u Tarčinu kod Hadžića. Upravo zbog povećanog broja prometnih nesreća i policija upozorava vozače da se strogo drže prometnih propisa te ih podsjećaju da će nepridržavanje istih ili nesavjesnost i neodgovornost biti novčano kažnjeni. Konkretno, ako se prekorači dopuštena brzina vožnje za 10 kilometara na sat, policija će to oprostiti. Međutim, prekoračenje dopuštene brzine za 10 do 20 kilometara na sat kaznit će se novčanim iznosom od 50 konvertibilnih maraka.

Prekoračenje dopuštene brzine od 20 do 30 kilometara na sat kažnjava se oduzimanjem vozačke na 30 dana, 100 maraka kazne i dva kaznena boda, dok se prekoračenje dopuštene brzine od 30 kilometara na sat i više kažnjava s dva mjeseca zabrane vožnje, 400 konvertibilnih maraka kazne i dva kaznena boda. A zbog iznimno visokih dnevnih temperatura zraka oglasili su se i iz BiHAMK-a te apeliraju na vozače da izbjegavaju vožnje na dulje relacije tijekom dana, a ako ipak putuju, preporučuje se da prave češće stanke.

Kontrola i priprema vozila

Iz BIHAMK-a također naglašavaju da je, nakon zimskih uvjeta, sada itekako važno i potrebno pripremiti vozilo za ljetne uvjete vožnje.

- Da biste vožnju u ljetnim uvjetima učinili što udobnijom i sigurnijom, a ujedno izbjegli skupe kvarove, važno je izvršiti adekvatne pripreme - ističu iz BIHAMK-a pa nastavljaju:

- Prije svega, potrebno je kontrolirati razinu ulja u motoru. Iz BIHAMK-a poručuju da se kontrola ulja mora obavljati nakon svakog duljeg putovanja, a posebno u ljetnom razdoblju.

Prilikom kontrole razine ulja, poželjno je vizualno pregledati i gumena crijeva. Tijekom ljetne sezone uvijek bi trebalo imati u prtljažniku jedan litar odgovarajućega motornog ulja. Sljedeća važna kontrola je kontrola rashladne tekućine. Ako se motor nije dovoljno ohladio, poklopac spremnika ne smije se skidati.

Rashladna tekućina može se nadopuniti destiliranom vodom, ali se ne smije dodati više od tri decilitra. Osim provjere motornog ulja i rashladne tečnosti motora, treba provjeriti razinu svih ostalih tečnosti u vozilu.

Tu se još podrazumijevaju ulje za servo upravljač, ulje u kočnom sustavu i tečnost za pranje stakala. Osim tih osnovnih provjera za sigurnost u vožnji, iz BIHAMK-a preporučuju i provjeru ispravnosti akumulatora, izvršiti kontrolu kočnica i upravljačkog mehanizma jer su oni vitalni dijelovi aktivne sigurnosti.

Potom, iznimno je važna montaža i balansiranje pneumatika za ljeto te provjera svjetlosne signalizacije (duga, kratka i dnevna svjetla, pokazivači pravca, zaustavno svjetlo, svjetlo za kretanje unazad, svjetlo za registracijsku oznaku, svjetla za maglu). •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.