TRAGEDIJA U MEĐIMURJU

Motorni zmaj pao u jezero HE Čakovec, poginule dvije osobe

04.02.2021.
u 19:24
Policijska uprava međimurska je u 15.23 zaprimila dojavu
Pogledaj originalni članak

U jezero HE Čakovec srušio se motorni zmaj, a prema neslužbenim informacijama, utopila su se dvojica muškaraca. Ronioci JVP-a izvukli su dva mrtva tijela iz vode i letjelicu.  Nesreća se dogodila u visini Novog Sela na Dravi.

Policijska uprava međimurska je u 15.23 zaprimila dojavu da je u jezero HE Čakovec u pao motorni zmaj, nakon čega su na mjesto nesreće poslane spasilačke ekipe. Dvojica muškaraca, pilot i putnik, poletjeli su s letjelišta Zmajarskog kluba Rode u Prelogu. Kako je  i zašto došlo do nesreće, tek treba utvrditi. Članovi Zmajarskog kluba postavili su crnu zastavu na hangaru s motornim zmajevima. Poginuli muškarci imali su položene ispite za upravljanje tim letjelicama.

- Danas godine u 15.23 sati Operativno komunikacijski centar policije Policijske uprave međimurske zaprimio je telefonsku dojavu o padu motornog zmaja u akumulacijsko jezero Hidroelektrane Čakovec. Na mjesto događaja upućene su žurne službe. Ronioci JVP-a Čakovec iz jezera u visini naselja Novo Selo na Dravi izvukli su motorni zmaj i dva mrtva tijela. O nesreći je izviještena Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu (AIN) i nadležno državno odvjetništvo. Na mjestu događaja tijekom sutrašnjeg prijepodneva obavit će se očevid kako bi se utvrdile sve relevantne okolnosti ovog događaja - javljaju iz policije. - Let zmajem nije bezazlen. Treba biti dobro uvježban. Ako samo malo dotakneš površinu vode, može doći do pada - kaže jedan od bivših zmajara.

- Motorni zmaj je mase oko 250 kilometara i spada u mikrolaku letjelicu, brzine su od 70 do 100 kilometara na sat, može i do 140, ovisno o tipu letjelice. Na njemu mogu letjeti pilot i putnik. Za polijetanje i slijetanje mu treba staza, dovoljno mu je od 100 do 150 metara. Dolazi, na žalost, do nesreća, a većinom je uzrok ljudski faktor. Polaže se ispit za vožnju, a na ispitu se trenira i slijetanje s ugašenim motorom. Letjelica može sletjeti i s ugašenim motorom, no na vodu ne može ako nema namontiranu plovku - kaže nam jedan od zmajara. Praktična obuka traje minimalno 18 sati. Polaže se teorija, razni predmeti, od aerodinamike do meteologije. Letovi se, dodaje, ne moraju prijavljivati nadležnoj agenciji, osim ako se ide izvan granice blizu registriranog aerodroma.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.