Plaće direktora javnih poduzeća ubuduće bi trebale ovisiti o uspjehu poslovanja, a ne kao do sada da budu fiksirane na unaprijed dogovoreni iznos.
Odgovornost za gubitke
Takav zaključak na prošloj sjednici donijela je platformaška Vlada Federacije BiH, ističući kako se najveća rasprava vodila oko načina ograničavanja troškova poslovanja u gospodarskim društvima s većinskim državnim kapitalom. Tek kad se na kraju fiskalne godine podvuče crta, zbroje i oduzmu dobici i gubici, odlučivat će se i o visini plaće koja bi trebala biti isplaćena direktorima, članovima upravnih i nadzornih odbora i ostalim novčanim naknadama.
Smanjenje javne potrošnje
Ako ova odluke ne bude mrtvo slovo na papiru, brojni direktori javnih poduzeća trebat će se potruditi da opravdaju svoje mjesečne naknade. Direktori, članovi upravnih i nadzornih odbora javnih poduzeća, stoji u odluci federalne Vlade koji u godišnjem obračunu iskažu gubitak, kao i plaćama i naknadama članova organa upravljanja koje moraju zavisiti od uspješnosti poslovanja. Kako ne bi ispaštali samo direktori javnih poduzeća, ministri su se odlučili pod pritiskom MMF-a i Svjetske banke za rezanje i svojih troškova. Na posljednjoj sjednici platformaška Vlada usvojila dokument okvirnog proračuna (DOP) za razdoblje od 2012. do 2014. godine. Kao jedan od prioriteta istaknutih u ovom dokumentu, stoji u zaključku, jest nastavak restriktivnih mjera javne potrošnje s ciljem održavanja stabilnog fiskalnog sustava, nadzora potrošnje i izlaska iz proračunskog deficita. Stoga će, tijekom ovog trogodišnjeg razdoblja, federalna Vlada morati funkcionirati u ograničenim fiskalnim kapacitetima. Konsolidiranu tekuću potrošnju svest će ispod 40 posto bruto nacionalnog dohotka FBiH te ograničavanje plaća u javnom sektoru na razini onih iz IV. kvartala 2008. godine.
Jedna od planiranih aktivnosti je pokretanje javnih radova i infrastrukturnih projekata, osobito onih za koje su osigurana financijska sredstva, stoji u zaključku Vlade.