Prije nekoliko godina u pojedinim razrednim odjelima od prvog do četvrtog razreda nekih osnovnih škola HNŽ-a eksperimentalno je bio uveden poseban oblik odgojno-obrazovnog rada s djecom - tzv. interaktivna nastava.
Posebni programi
Kako bi se krenulo s tim suvremenim oblikom nastave u školama, izrađeni su posebni programi stručnog usavršavanja nastavnika, održavanje edukativnih predavanja i organizirani su treninzi za učitelje iz područja interaktivne nastave. U čitlučkoj općini, interaktivna nastava eksperimentalno je bila uvedena u tri razredna odjela u OŠ Bijakovići. No, zbog nedostatka uvjeta i materijalnih sredstava ubrzo se i u toj školi od nje odustalo i nastavilo s klasičnim izvođenjem nastavnog procesa. To je doista prava šteta jer interaktivna nastava predstavlja poseban i vrlo napredan oblik nastavnog procesa kojim se postojeći hrvatski nastavni program realizira na sasvim drugačiji, djeci mnogo pristupačniji način.
Naime, interaktivna nastava mnogo je kreativnija, izvodi se u posebno opremljenim učionicama, prilagođenim za rad u manjim skupinama u kojima djeca imaju više slobode u izražavanju, međusobno više komuniciraju i samostalno biraju metode i načine rada i rješavanja problema. Pri izvođenju interaktivne nastave učenici nastavni proces većim dijelom prolaze sami tako što kroz grupni rad međusobno diskutiraju o zadanoj temi i materijalu za učenje, a učitelj ili nastavnik to samo koordinira i usmjerava učenike. Budući da se organizira po sustavu ‘korak po korak’, u interaktivnoj nastavi s djecom se radi mnogo kreativnije i slobodnije. Zapravo, dijete je u središtu pozornosti, potpuno je samostalno u radu, a kako u svakoj od nekoliko skupina u odjelu za okruglim stolovima sjedi 4 do 5 učenika, učitelji se za takav oblik nastave moraju mnogo više pripremati.
Zadane teme
Zanimljivo je da bi se interaktivna nastava u nižim razrednim odjelima trebala održavati najviše četiri sata dnevno i to bez ograničenja trajanja jednog školskog sata, što znači da nastavni sat traje sve dok se ne obradi zadana tema. U takvom načinu rada učenici pripremaju prezentacije te kroz razgovor zajednički rješavaju postavljene zadatke. Kad grupa učenika riješi zadanu temu ili zadatak, dužna je to prenijeti ostalim učenicima u razredu kako bi i oni naučili. Na kraju članovi grupe sami trebaju odvojiti važno od nevažnog te odrediti najprikladniji način na koji će to shvatiti ostali učenici u razredu. Sasvim je sigurno da rad u skupini učenike potiče na brže razmišljanje i lakše razumijevanje nastavnog gradiva. Pedagozi smatraju da je takav način rada učenicima mnogo zanimljiviji i pristupačniji.