Kako je najavljeno, tijekom ove godine trebala bi početi izgradnja oko 150 kilometara autoceste na koridoru Vc”. Najavljeno je i kako će od tih 150 kilometara autoputa, izgradnju 45 kilometara financirati Vlada FBiH, za što su osigurana sredstva, a ostalih više od 110 kilometara će biti ponuđeno stranim investitorima koji su zainteresirani.
Južna trasa, dio koridora od Jablanice do spajanje s trasom u Hrvatskoj posebice je specifična. Pored problema s odabirom trase, problem su i zaostale mine i druga neeksplodirana sredstva iz prošlog rata, koji su se vodili upravo na prostorima kojima vodi koridor, zapravo na jednom dijelu je upravo bila i crta razgraničenja.
Minska polja velika su opasnost za sigurnost građana i zapreka su za bilo kakvu uporabu koja im je namijenjena prostornim planovima (eksploatacija zemljišta u poljoprivredne svrhe, širenje naselja, ali i izgradnje infrastrukture). Ovaj problem se smatra privremenim ograničenjem u prostoru, ali je njegovo rješavanje uvelike otežano jer se radi o minskim poljima nepoznatog rasporeda, s pojedinačnim minama ili grupama mina rasprostranjenih na širem području. Neka područja su minirana i razminirana više puta za vrijeme ratnih događanja.
Prema izvješću za 2010.godinu godišnji plan smanjenja ovih površina realiziran je 77%. Prema ovom izvješću u HNŽ-u trenutačno je 192,230.400m² a u ZHŽ-u 1,155.080 m² nerazminiraniranih prostora, izvor podataka je BHMAC.
Tako je, prilikom izgradnje autoputa obvezna suradnja s BIHMAC-om, kako bi se prioritetno dekontaminiralo područje ovoga plana kao i neposredno uz njega. Sustavno izviđanje kojeg provodi BHMAC razotkrilo je veličinu i ozbiljnost problema, i poslužilo je kao polazna osnova za izradu Plana.