Kolumna

Od novina, preko portala do televizije – kako smo rasli do Večernji TV-a u BiH

Od novina, preko portala do televizije – kako smo rasli do Večernji TV-a u BiH
16.02.2021.
u 07:02
Pogledaj originalni članak

U ovih 22.500 dana, odnosno šezdeset jednu i pol godinu otkako je otisnut prvi Večernji list, dosad je izišlo više od 20.000 brojeva. U njima su ispisani milijuni novinskih kartica, objavljene stotine tisuća fotografija, priča, komentara, reportaža, intervjua... Nekada je papir bio najvažnije komunikacijsko sredstvo. A onda su se počeli rađati novi mediji. 
Je li uopće prvi glavni urednik Večernjeg lista Tomislav Golubović mogao i pretpostaviti kada je te srijede, 1. srpnja 1959. godine, potpisao prvi broj novina da će se iz njih izroditi stotine drugih projekata? Koji nisu samo na papiru. Novine su postale platforma za izdavanje brojnih publikacija, knjiga, nagradnih igara, konferencija, izložbi, raznih manifestacija, turističkih patrola, humanitarnih akcija… Tom popisu u veljači 1999. godine pridodan je i internetski portal. Od tada, u ove 22 godine, Večernjak je prednjačio u digitalnoj revoluciji za koju danas nitko ne može reći kada će i gdje završiti. Uz konstantan razvoj tehnologije i tehnike mediji će se sigurno nastaviti transformirati i razvijati. Večernji list već je pokazao kako ide ukorak s vremenom. Štoviše, na čelu je kolone.
Među prvima izgradio je i internetsku televiziju koja funkcionira uz portal vecernji.hr. I tu nije kraj, jer nove tehnološke mogućnosti stvaraju i nove izazove.

Unatoč svim tim digitalnim promjenama, dobri stari papir je preživio. Dapače. Upravo na novinskoj platformi Večernjeg lista danas čvrsto stoje i tisak, i portal, i televizija. I svi drugi projekti. Međusobno se nadopunjuju i učvršćuju. U takvu obitelj stiže još jedan član iz BiH. S emitiranjem započinje Večernji TV Bosna i Hercegovina, čiju ćete prvu emisiju sutra od 11 sati moći gledati preko naših portala vecernji.ba i vecernji.hr. O ozbiljnosti ove TV kuće svjedoče i prvi gosti iz različitih društvenih sfera koji će govoriti kako oni i njihove institucije funkcioniraju u vrijeme korone.

Večernjakova televizija u BiH prirodan je i logičan iskorak u razvoju naše medijske kuće. U sinergiji s našom tiskovinom, Večernjim listom, i sve popularnijim portalom vecernji.ba, Večernji TV omogućit će nam pozicionirati se kao nezaobilazan čimbenik na medijskoj sceni u Bosni i Hercegovini. Večernji TV konvergira i s našim portalom u Hrvatskoj, vecernji.hr, te je ujedno i podcast digitalnim platformama, odnosno društvenim mrežama. Pokretanjem Večernji TV-a otvara se prostor i za suradnju s drugim medijskim kućama, i to ne samo u razmjeni sadržaja.

Osim medijske, Večernji TV imat će i znatno širu, društvenu i edukativnu ulogu. Naime, ovim projektom Večernji list BiH dodatno produbljuje suradnju sa Sveučilištem u Mostaru. U kampusu je opremljen prostor koji će, uz studio koji se nalazi u bh. redakciji, služiti i za praksu studentima novinarstva, ali i za snimanje emisija. Posebno značenje ima u ovo vrijeme pandemije kada se veći dio nastave i prakse održava online.
Internetska televizija u BiH dolazi u Večernjakovu obitelj koja je u Bosni i Hercegovini već desetljećima nezaobilazna u medijskom prostoru. Još od 1970. godine postoji tiskano izdanje za BiH, a od 2001. i posebne novine – Večernji list BiH. Unutar te redakcije osmišljen je i Večernjakov pečat, koji je u ovih 20 godina postao jedan od najvećih društvenih događaja. Uz to, Večernjak je organizator brojnih okruglih stolova, konferencija, tribina, nakladnik knjiga, magazina, sveučilišnih novina…

Danas je, uz Dnevni avaz, najutjecajniji tiskani medij u BiH. U višenacionalnoj državi prednjači u promoviranju svih univerzalnih vrijednosti, osobito europskih. Snažan je zagovaratelj jednakopravnosti konstitutivnih naroda i zaštitnik najmalobrojnijeg. Iako objavljuje ozbiljne članke, bez imalo žutila, portal svakim danom povećava broj čitatelja. Takav će biti i koncept internetske televizije koja će se emitirati upravo preko vecernji.ba. Nikako se neće žuriti s količinom sadržaja samo zato da bi se popunilo program, a ni sa žutilom kako bi se povećalo gledanost, odnosno broj klikova. Emitirat će se samo onda kada sugovornici ili pak novinari imaju nešto reći. To je pomalo rizičan pristup u vremenu kada su trivijalnosti, svađe i izmišljene afere postale dominantan sadržaj u medijskom prostoru, ne samo BiH i Hrvatske već i cijelog svijeta.

Siguran sam kako će takav ozbiljan, odgovoran i profesionalan koncept pridobivati sve više onih zasićenih žutilom koje je preplavilo medije i društvene mreže. Publici, ali i novinarima, urednicima i vlasnicima medija tomu se nije lako oduprijeti. Borba na medijskom tržištu sve je žešća i beskrupuloznija. Bez obzira na neodoljivi zov trivijalnosti, Večernjakove novine, portal i televizija trasirali su teži, trnovitiji put do uspjeha. Ozbiljno i provjereno. Ako poput svoje obitelji Večernji TV profesionalno krene preko trnja, stići će do zvijezda. Ma koliko daleko one bile u današnjem medijskom svemiru.

Pogledajte na vecernji.hr