Odvjetnička komora Federacije BiH ustala je protiv prijedloga Nacrta zakona o obveznom osiguranju u prometu koji je predložila federalna Vlada, naglašavajući kako je on u potpunosti neusklađen s pozitivnim pravnim uređenjem u FBiH, kao i s europskom pravnom stečevinom izraženoj kroz odredbe Europskih konvencija o ljudskim pravima i slobodama, zbog čega bi njegovo usvajanje i primjena doveli do velikog broja sudskih sporova i žalbi Ustavnom sudu BiH. Spomenuti Nacrt zakona po njima sadrži rješenja vrlo upitne ustavnosti koje diferenciraju građane Federacije BiH u pogledu prava na ostvarivanje naknade štete, te ugrožava pravnu poziciju i zaštitu oštećenih osoba i osiguranika. Uz poimenično pobrojane negativnosti, Odvjetnička komora FBiH i odvjetnik Damir Kovač tvrde kako je problem i to što zakon ne sadrži obrazloženja novih, predloženih rješenja od kojih je većina neprovediva niti sadrži razloge mijenjanja postojećeg sustava obveznog osiguranja u prometu, što može imati nesagledive, štetne, posljedice za sustav obveznih osiguranja u prometu i njegove sudionike - osiguranike i oštećene osobe”. Iznesene primjedbe dostavit će Ministarstvo prometa i veza Udruženju sudaca FBiH koji imaju interes da se uključe u javnu raspravu jer odredbe ovog zakona mijenjaju i njihovu ulogu u budućim, sudskim postupcima naknade štete.
Kako su do sada upućene brojne primjedbe na ovaj Nacrt, predlažemo da se Nacrt zakona stavi izvan parlamentarne procedure - ističu iz Odvjetničke komore, koji su kao argumentaciju za svoje protivljenje istaknuli pismeno mišljenje Agencije za osiguranje BiH. Po njima je sporno je cijelo poglavlje Nacrta zakona koje se odnosi na formiranje i obveze jamstvenog fonda budući da već, prema važećim zakonskim propisima iz oblasti obveznog osiguranja, postoji i djeluje zaštitni fond FBiH pa bi za vrijeme dok se formira jamstveni fond imali pravnu prazninu, što bi imalo za posljedicu da veliki broj oštećenih ostane bez pravne zaštite. “Zanimljivo da je skoro identičan Nacrt zakona u Hrvatskoj doživio debakl i da se odjednom pojavljuje u Federaciji BiH. Također, ukazujemo da Agencija za osiguranje u BiH ima zadatak i da usklađuje entitetske propise iz oblasti osiguranja. Ti propisi se već razlikuju, a usvajanjem novog Zakona o obveznom osiguranju u prometu ova razlika bi bila drastična. Radi uređivanja odnosa u oblasti osiguranja, smatramo da bi inicijativa za donošenje trebala poteći od Agencije za osiguranje u BiH i da se donesu dva nova zakona, i to: Zakon o osiguranju i Zakon o obveznom osiguranju u prometu.