Za pogibiju bivšeg makedonskog predsjednika i osam njegovih suputnika na letu od Skopja do Mostara prije skoro osam godina krivo je pogrešno lociranje radara, tvrdi u svom zahtjevu za pokretanje parlamentarne istrage bivši direktor Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH Zijad Šišić i tako baca novo svjetlo na tragediju koja i danas izaziva mnogo kontroverzija u BiH i Makedoniji.
Pokretanje istrage
Kako doznaje Večernjak, Šišić se prije nekoliko mjeseci šokantnim pismom obratio Povjerenstvu za promet i komunikacije Parlamentarne skupštine BiH, u kojem traži pokretanje istrage i saslušanje odgovornih osoba za propuste u ovom slučaju. Kako se navodi u dokumentu poslanom Povjerenstvu, a koji posjeduje i Večernjak, Šišić tvrdi kako su godinama zataškavani stvarni uzroci pada makedonskog zrakoplova, za što kao najodgovorniju osobu proziva tadašnju tužiteljicu u “slučaju Trajkovski” Meddžidu Kreso, sadašnju predsjednicu Suda BiH, ali i političke dužnosnike i kadrove Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH. - Zbog radarsko-kontrolorskog polusljepila, namjerno izazvanog pogrešnim lociranjem radara tipa Thales pored piste Međunarodne zračne luke Mostar, životi predsjednika Trajkovskog, dvaju članova posade i šest zaposlenika vlade Makedonije, 26. veljače 2004. su izgubljeni, navodi Šišić u pismu i izražava čuđenje što do sada nisu naručene “stručne sigurnosno-ekonomske ekspertize, koje će osvijetliti stvarne uzroke zrakoplovnih tragedija u BiH”. U dokumentu se navodi da se dogodilo nekoliko VIP zrakoplovnih katastrofa, i to kako Šišić naglašava, “zbog političko-stručnog nemara”. Glavninu odgovornosti za ovakvo stanje u bh. zrakoplovstvu svaljuje na tadašnju vlast Alijanse za promjene. Šišić u dokumentu posebno ističe problem nabave radarsko-računalnog sustava bh. kontrole letenja kroz Program Northrop-Grumman tijekom 1998.-1999., za koji je uplaćeno 3,2 milijuna dolara od FBiH. Ističe kako su pod pritiskom međunarodne zajednice, upravo zbog tog projekta, 2001. smijenjeni on i federalni premijer Edhem Bičakčić. Nakon toga su, tvrdi, federalne vlasti, uz odobrenje Vijeća ministara BiH te uz neskrivenu podršku dijela međunarodnih organizacija nabavili francuski radar Thales.
Pogrešno lociranje
- Potom uz odobrenje istih se postavlja Thales radar koji je kriv za smrt Trajkovskog na neodgovarajuću lokaciju, iako je prethodno planirana radarska lokacija Nortrop-Grummana na Bjelašnici u tehničkom smislu bila spremna za prihvat nadzornog radara Northrop-Grummana ili Thalesa, navodi se u dokumentu poslanom Povjerenstvu.