Neovisno istraživanje koje je proveo Institut za gospodarski inženjering iz Zenice potvrđuje da u BiH i dalje problem predstavlja upitna kvaliteta goriva koje se distribuira na našim benzinskim crpkama. - Na osnovi statističkih podataka, 40 posto vozila u FBiH je s motorom na benzinski pogon, a 60 posto na dizelsko gorivo. Na temelju toga odlučeno je da se testiranje obavi na četiri vozila, dva s benzinskim motorom, škoda felicia i audi 80 te dva s dizelskim motorom, škoda felicia i ford escort.
Za potrebe ovog testa korišteno je gorivo s 15 različitih benzinskih crpki, istaknuo je za medije direktor tog instituta Fuad Klisura. Kontrola kvalitete goriva rađena je na način da su uzorci goriva od po pet litara benzina 98, benzina 95 i dizela sipani u prazne spremnike ispitnih vozila. Kontrolna mjerenja su potom rađena na tri različite stanice tehničkog pregleda koje posjeduju suvremenu mjernu opremu.
- Podaci o podrijetlu goriva bili su anonimni, tako da je osigurana objektivnost ispitivanja. Rezultati mjerenja pokazali su da svi uzorci benzinskog goriva zadovoljavajuće kvalitete s gledišta koncentracije ugljičnog monoksida. No, na vozilu koje ima katalizator, mjerenja su pokazala da uzorci goriva sa sedam od 15 crpki ne zadovoljavaju kvalitetom, dok kvaliteta dizelskoga goriva nije bila odgovarajuća na dvjema crpkama, kazao je Klisura u izjavi za medije. Istraživanje instituta iz Zenice dokazuje i da su nužne rigoroznije i češće kontrole kvalitete goriva.