Upozorenje predsjednika Središnjeg izbornog povjerenstva BiH Branka Petrića o probijanju rokova za provedbu odluke Ustavnog suda BiH vezano za izborna pravila u Mostaru - nije bez osnove.
Golemo kašnjenje
U Bosni i Hercegovini je već postala praksa da se odluke entitetskih i državnog Ustavnog suda provode s golemim zakašnjenjem ili se nikada ne provedu. Najbolji primjer za to je ignoriranje presude kojom je sarajevska županijska vlast trebala vratiti jedan dio važnih ovlasti Gradu Sarajevu. Djelomičnom presudom Ustavnog suda Federacije BiH od 27. rujna 2010. godine utvrđeno je da je županijska vlast u Sarajevu uzurpirala gradske ovlasti u oblastima privremenog korištenja javnih površina, srednjeg obrazovanja, utvrđivanja lokalnih cesta i ubiranja naknada za reklamne panoe. Sud je tada naložio Županiji Sarajevo da u roku od šest mjeseci od dana objavljivanja ove presude u Službenim novinama Federacije BiH uskladi osporene zakone i provedbene akte s ovom presudom. Iako je taj rok odavno probijen, presuda nije provedena i Gradu Sarajevu nisu vraćene ovlasti koje mu pripadaju. No, o tome se danas u Sarajevu malo govori, jer je u međuvremenu SDP, čiji su dužnosnici iz gradske uprave i pokrenuli spor pred Ustavnim sudom FBiH, došao na vlast i u Županiji Sarajevo, pa mu je sada nevažno hoće li osporene ovlasti imati na županijskoj ili gradskoj razini. Drugim riječima, odluke se svakako donose na istom mjestu, pa je nevažno hoće li ih provoditi SDP kadrovi na županijskoj ili gradskoj razini. Za ovako eklatantno ignoriranje odluka Ustavnog suda FBiH za sada se interesira samo oporba u županijskom parlamentu. Zastupnik Predrag Kojović iz Naše stranke još prije tri mjeseca je tražio od županijskih vlasti odgovor na pitanje što se poduzima na provedbi presude Ustavnog suda FBiH i vraćanju ovlasti Gradu Sarajevu. Odgovor je dobio samo od županijskog Ministarstva pravosuđa i uprave koje mu lakonski poručuje da ono nije nadležno “niti za jedan od navedenih propisa”. Poručuju zastupniku tek kako je u fazi pripreme zakon o lokalnoj samoupravi te da su tu propisani određeni rokovi koji očito nemaju veze s rokovima koje je naveo Ustavni sud FBiH.
Propisani rokovi
-Prijelaznim i završnim odredbama Zakona o lokalnoj samoupravi propisuju se dinamika/rokovi za provedbu ovog zakona, odnosno usklađivanje županijskih zakona iz odgovarajući oblasti i preuzimanje vlastitih nadležnosti , kao i odgovornosti na način i u rokovima u usklađenim županijskim zakonima koji se odnose na odgovarajuće oblasti, kao i usklađivanja statuta Grada i općina, navodi se u odgovoru županijskog Ministarstva.