Proljeće je iz garaža – gdje su proveli zimu – na prometnice izmamilo brojne dvokotače. Njihovo prisustvo na cestama traži i dodatan oprez vozača automobila jer su motociklisti i mopedisti prema statistici MUP-a najugroženiji sudionici u prometu.
U prosjeku, svaka 41. nesreća u 2011. godini završila je pogibijom vozača ili putnika, odnosno u 3474 prometne nesreće u kojima su sudjelovali motociklisti i mopedisti poginulo je 85 osoba (75 motociklista i 10 mopedista). Još je gora statistika ozlijeđenih (njih čak 2609), pa možemo reći da prometna nesreća u kojoj sudjeluju motociklisti i mopedisti u pravilu završava s ozljedama.
Ako uzmemo u obzir da je u Hrvatskoj registrirano 111.653 mopeda i 62.899 motocikala u odnosu na 1,524.028 osobnih automobila – u kojima je u 2011. godini poginula 261 osoba – statistika još manje ide na ruku vozačima dvokotača. Prometni su policajci lani čak 11.922 mopedista i motociklista zatekli u vožnji bez zaštitne kacige. Kazna za nenošenje kacige iznosi tisuću kuna, ali prava cijena za prekršitelja može biti i mnogo veća dogodi li se prometna nesreća.
Prema MUP-u, najčešće pogreške motociklista su precjenjivanje vlastite sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti, nenošenje kacige, vožnja neprilagođenom brzinom, vožnja nogostupom, upravljanje neregistriranim motociklima i bez položenog vozačkog ispita te uklanjanje blokade s mopeda.
S druge strane, najčešće su pogreške vozača automobila nedovoljna provjera mrtvog kuta, skretanje i prestrojavanje bez "žmigavca", oduzimanje prednosti motociklima te neoprezno otvaranje vrata u zaustavljenoj koloni. Motociklistu ne treba mnogo da izgubi ravnotežu i padne s motocikla.
Također, motocikl je osjetljiviji na stanje podloge nego automobil, pa šahtovi, blato, šljunak na cesti, kolotrazi, rupe na cestama znatno otežavaju vožnju motociklima.
Preuzeto sa www.vecernji.hr