BH GRAĐANI

Odričemo se svega osim benzina, lijekova, hrane i odjeće

Foto: Zoran Ćubela
Odričemo se svega osim benzina, lijekova, hrane i odjeće
08.11.2010.
u 10:25
Generalno, pokazatelji u BiH govore da se na hrani manje štedi nego na drugim stvarima, a kupuje se i više odjeće
Pogledaj originalni članak

Da nije rasta cijena nafte i neminovne potrošnje ovog energenta, ukupna maloprodaja u Bosni i Hercegovini ove godine bilježila bi velike minuse. Građani sve manje kupuju, a rijetki su proizvodi, osim nafte koja čini 25 posto ukupne maloprodaje, za koje se ove godine izdvaja više iz kućnog proračuna nego ranijih godina.

Realan rast

Ukupni promet maloprodaje u Bosni i Hercegovini zabilježio je godišnji porast od 3,8 posto u prvom polugodištu ove godine, ali je, dakle, realni rast prometa bio negativan kada se otkloni utjecaj skoka cijena goriva i rasta potrošačkih cijena. Ipak, podaci su nešto bolji nego u 2009. godini, kada je zabilježen pad prometa od 10 posto.

Na popisu proizvoda koji se manje prodaju nego ranije prednjači građevinski materijal, što je logična posljedica pada građevinskih radova, te faktora kao što su pad zaposlenosti, mirovina, novčanih priljeva građana iz inozemstva i drugih čimbenika. Prema službenim statističkim podacima, razloga za zabrinutost imaju i trgovci automobilima i namještajem, kojima je također opao promet.

Kriza je utjecala i na određivanje potrošačkih prioriteta bh. građana, pa su se mnogi potpuno ili djelomično odrekli luksuzne robe. Na svom prihodu osjetili su to i još uvijek osjećaju proizvođači i prodavači alkoholnih pića i cigareta. Pored ovih, građani sve više štede i na nekim prehrambenim proizvodima, kao što su voće i povrće.

Prodaja odjeće

Generalno gledano, statistika govori da se na hrani manje štedi nego na nekim drugim stvarima, a zanimljiv je podatak da i u ovim kriznim vremenima raste prodaja odjeće, ali i lijekova i drugih proizvoda koji se mogu naći u ljekarnama.

-Najveći pozitivan doprinos rastu prodaje ostvarila je trgovina u ljekarnama i to najviše uslijed otvaranja velikog broja novih maloprodajnih objekata, prije svega u Republici Srpskoj. Ovakav trend je najvjerojatnije bio odraz skromnog porasta potrošnje netrajnih dobara za široku potrošnju, ističe se u analizi ekonomskih kretanja u ovoj godini koju je pripremila Direkcija za ekonomsko planiranje Bosne i Hercegovine.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.