Uz fenomen Dnevnika u 19.30 sati odrastale su generacije. Po njemu se namještao sat, zbog njega se stišavalo djecu i izbjegavalo telefonirati i ići u goste – jer nepristojno je smetati dok traje Dnevnik. No ono što je nekada bio sinonim za najvažnije vijesti dana danas je, ako je suditi prema podacima o gledanosti ove godine, najmanje praćena središnja informativna emisija.
Krive druge televizije
Popularni termin u 19.30 više nije ono što je nekad bio jer su druge televizije uvele svoje termine za porciju svježih vijesti i gledatelji su ih prihvatili. Najviše se ljudi pred malim ekranima nađe u 19.15, kada počinje Dnevnik Nove TV, a druga je po gledanosti emisija RTL Danas koja kreće već u 18.30. Novi, raniji termini emisija na komercijalnim televizijama za vodstvo HTV-a razlog su što je njihov Dnevnik prestao biti broj 1.
– Dnevnik HRT-a posljednji je u vremenskom nizu središnjih informativnih emisija triju nacionalnih televizija. Središnja informativna emisija prije svega donosi najvažnije informacije dana koje su gledatelji do našeg Dnevnika već čuli. Naravno, tu je riječ i o pristupu i izboru dnevnih događaja pa će nekima možda ležerniji pristup biti bliži od konvencionalnijeg. Mi smo se dužni baviti i manje atraktivnim sadržajima koji proizlaze iz obveza HRT-a kao javnog servisa – rekla nam je v. d. glavne urednice HTV-a Gordana Mrđen i ponudila rješenja za probleme:
Rušenje mita
– Nastojat ćemo atraktivnijim sadržajima osnažiti tzv. ulaz u Dnevnik jer je sada vrijeme do njegova emitiranja ispunjeno fragmentima koji ne zadržavaju gledateljevu pozornost. Naravno da ćemo se baviti unutarnjom strukturom same emisije, od jakih voditelja i urednika do vizualnog identiteta – najavila je Mrđen.
Ivan Lovreček, urednik Informativnog programa RTL Televizije, kaže kako svaka televizija treba biti fokusirana na svoj program i svoje gledatelje, no ipak smatra da su komercijalne televizije informativni program digle na razinu koju javna televizija više ne može pratiti.
– Godinama smo na RTL-u uvodili inovacije i pokazali ljudima da se novosti mogu donijeti na drukčiji način – modernije i zanimljivije, a HTV je s druge strane zapeo prije desetak godina i ne miče se. Gledatelji to osjete – objašnjava Lovreček. I Iva Gačić, direktorica Informativnog programa Nove TV, kaže da je ulaganje u koncept i ljude urodilo plodom: – Gledateljima smo donijeli ono što im je nedostajalo u medijskom prostoru, a to su točne, objektivne i neovisne informacije koje su prezentirane moderno, dinamično i jezikom koji razumiju – jasna je I. Gačić, koja se osvrnula i na rušenje termina u 19.30 i predstavljanje vlastitog u 19.15, prema čemu su svi bili skeptični.
– Prije svega, vjerovali smo u sebe. Tako smo mogli uvesti i vlastiti termin te zanimljivošću graditi naviku gledatelja da baš u to vrijeme gledaju naš kanal. Privlačili smo ih zanimljivošću i sve ih dulje zadržavali uz svoj program. Možemo reći da smo krenuli težim putem, ali dugoročno isplativijim. Povjerenje smo gradili polako i dobili ga. Pola stoljeća postojanja mita o ‘tradicionalnom terminu’ razbili smo u svega pet godina. To je pravi pokazatelj velikog i uspješnog posla koji smo napravili – ponosna je.
Dosadašnja provjerena formula za gledanost Dnevnika bila je sapunica u terminu prije njega, no HTV ne planira pribjeći toj praksi: – Nećemo imati sapunicu, odnosno humorističnu seriju “Odmori se zaslužio si”, što je lani bila dobitna kombinacija. Prije Dnevnika ovo ćemo ljeto emitirati Ljetnu slagalicu, studijsku emisiju s različitim gostima i temama – otkrila je G. Mrđen s HTV-a.
Preuzeto sa www.vecernji.hr