Početak nove školske godine u Sarajevu za mnoge roditelje je počeo brigama, i to nakon što je ministar za obrazovanje i znanost Županije Sarajevo Emir Suljagić obavijestio škole da djeca ne moraju učiti ni vjeronauk ni kulturu religija. Ovakav potez izazvao je oštre reakcije Rijaseta Islamske zajednice u BiH i Vrhbosanske nadbiskupije. Podsjetimo, ministar Suljagić je krajem prošle školske godine izazvao kaos zbog nepriznavanja ocjena iz vjeronauka, a s novom obavijesti koje je uputio školama, ponovno je doprinio zabuni kod prosvjetnih djelatnika, a ponajviše roditelja.
Nadzor nastavnika
Naime, Suljagić je obvezao škole da učenicima koji ne žele učiti nijedan od ta dva predmeta, osiguraju “nadzor nastavnika i stave im školske resurse na raspolaganje”. No, upravo je tu i nastao problem, jer školskih resursa je malo, čime je ugrožena sigurnost učenika. ”I drugi put ministar samovoljno otvara mogućnosti nepohađanja nijednog predmeta i zanemaruje mišljenja stručne službe nadležnog ministarstva i Prosvjetno-pedagoškog zavoda te otvara mogućnost koja nije predviđena niti je igdje spomenuta. Ovom odlukom učenici će ponovno imati ocjenu manje”, navode iz Rijaseta. Reagirao je i pročelnik Katehetskog ureda Vrhbosanske nadbiskupije msgr. Petar Jukić koji je rekao da je odluka na sjednici Vlade bila jasna i da učenici moraju ići na jedan od dva predmeta te da ga zbunjuje ova odluka. S druge strane, Katolički školski centar, jedina multietnička škola u gradu, nikada nije imala probleme ove vrste. U toj školi odavno su etika i moral alternativni predmet za one koji ne žele pohađati vjeronauk. Uz to se izučavao i predmet povijest religija, koji je de facto ministar Suljagić pretvorio u kulturu religija. Kako su ostale takozvane državne škole u Sarajevu skoro jednonacionalne, stajališta roditelja prema najnovijem potezu ministra Suljagića potpuno su drukčija.
Opterećena djeca
Naime, nakon prvih održanih roditeljskih sastanka reakcije roditelja su potpuno različite, zavisno od lokacije škole. Mnogi roditelji čija djeca pohađaju školu lociranu u središtu grada, ne žele da im djeca uče ni vjeronauk ni kulturu religija. Većina ih smatra kako su im djeca ionako opterećena opsegom ostaloga gradiva. Isto tako određen broj roditelja smatra da su etika i moral kompatibilan predmet vjeronauku, a ne kultura religija. No, kako trenutno stvari stoje, roditelji će imati zadnju riječ. Tu je problem i s nedostatkom udžbenika za ovaj predmet. Istodobno, u školama koje su na periferiji grada, većina roditelja inzistira na vjeronauku.
Sarajevo
Početak školske godine zadao brige roditeljima
Roditelji čija djeca pohađaju školu u središtu grada ne žele da im djeca uče ni vjeronauk ni kulturu religija. U školama na periferiji grada tražen je vjeronauk