SLAĐAN TOPUZOVIĆ

Politika treba postaviti stručne osobe koje će privući investicije

Foto: VL FOTO
Politika treba postaviti stručne osobe koje će privući investicije
27.09.2011.
u 09:06
- Sve najave koje stižu iz Italije o suradnji, sigurno nisu bez osnove - rekao nam je naš sugovornik
Pogledaj originalni članak

Suradnja regije Abruzzo i Hercegovine svakim danom je sve jača. Jedan od onih koji konstantno rade na ovom projektu je i Slađan Topuzović, savjetnik u Ministarstvu vanjskih poslova Italije.

•Kako vidite otvaranje zračne linije između Mostara i Pescare?

Kao još jedan dokaz da Vlada Italije, njena regija Abruzzo i sva talijanska gospodarska udruženja vjeruju u još bolju suradnju između naše dvije zemlje, a u prvom redu između Grada Mostara i Grada Pescare, a dodao bih još da sada i građani Mostara i BiH mogu preko Pescare putovati u Bruxelles, Pariz, Moskvu, Stockholm, Oslo, Barcelonu, Franfurt, Bukurešt, Milano... po vrlo pristupačnim cijenama, npr. za Bruxelles karta je 27 eura jer mnogi ne znaju i nisu upućeni da je zračna luka Pescara alternetivna luka rimskoj.

•Viceguverner Castiglione je najavio da će od 2012. zrakoplovi od Pescare do Mostara od ožujka do studenoga letjeti dvaput tjedno. Mislite li da je projekt ekonomski održiv?

Kada je gosp. Castiglione najavio mogućnost takvog nečega onda to nije učinio bez osnove jer naši touroperateri su već priložili razvojni plan za 2012. u kojem su oni to tražili od nas, što znači da su svi letovi već isplanirani i za njih postoji potražnja na osnovi čega onda naša vlada usvaja proračun za sufinanciranje ove linije. A sve to iz jednostavnog razloga što talijanski hodočasnici ne žele više putovati brodovima 10-12 sati iz Italije za Split pa onda opet 3 sata za Mostar. Oni jednostavno žele da za svoj novac stignu što je moguće prije na odrediste.

•Izaslanstvo iz Italije koje je boravilo u Mostaru stavilo je na naglasak na ekonomsku suradnju Hercegovine i Abruzza. Na kojim područjima mogu surađivati?

Turizam o kojem upravo govorimo, zatim energetski sektor, infrastrukture i dodao bih još poljoprivredni sektor. Osim naravno projekata EU pod nazivom IPA-ADRIATIC u kojima je Italija, odnosno regija Abruzzo nosilac tih projekata, a kao što i sami znate, radi se o sredstvima vrijednim vise stotina milijuna eura.

•Koji su to potezi, koje domaće vlasti trebaju učiniti da bi privukli tvrtke i investitore iz Italije u BiH?

U prvom redu postići politički konsenzus koji je preduvjet za sve ostalo, a zatim delegirati osobe od znanja na odgovorne funkcije koje su u stanju da privuku investicije u Hercegovinu, pa i sire.

•Kolika je uopće zainteresiranost Italije da ulaže u ovo područje Balkana?

Velika, to smo pokazali i sudjelovanjem na ovogodišnjem mostarskom Sajmu gospodarstva na kojem je Italija bila zemlja partner, a sada Vam mogu i reći da ćemo biti tu i dogodine na istom. Pored toga, i činjenica da su naše najveće dvije bankarske institucije poput UniCredita i San Paolo Imija ovdje prisutne valjda i to nešto pokazuje.

•Mislite li da su hercegovački gospodarstvenici spremni za izazove koje se pred njih staviti partneri iz Italije?

Mislim da se sa pravom može reći da gospodarstvenici iz Hercegovine danas pripadaju velikoj europskoj obitelji i osobno sam imao čast upoznati neke od njih i imao priliku surađivati s njima i mogu Vam reći da oni već pripadaju Europi po načinu rada, kvaliteti i upravljanju njihovim tvrtkama, a nadajmo se da će njihovim putem krenuti i Vaša politika za dobrobit svih.

•Mogu li Mostar i Pescara svoju suradnju podići na tu razinu da postanu centri koji će povezivati dva dijela Europe?

Da, ako uspijemo održati zračnu povezanost, u što osobno ne sumnjam jer moj veliki prijatelj gradonačelnik Assisija, poznatog u svijetu kao svetište sv. Franje, nedavno mi je rekao da će se vjerski turizam kod nas i u svijetu uskoro odvijati samo zračnim putem. Ako takvo nešto izjavi jedan gradonačelnik kroz čiji grad godišnje prođe preko 16 milijuna turista, onda ja mislim da su i Pescara i Mostar ovim povezivanjem na dobrom putu da postanu ono što i zaslužuju - Pescara s jedne strane kao centar mediteranskog zaljeva, a Mostar opet centar iz kojega će ljudi moći brzo stizati i u druge centre poput Zagreba, Beograda...

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.