Nedavno je jednoga uglednog mostarskog odvjetnika njegov klijent koji se našao u pritvoru u Sarajevu upitao kakvi su mu izgledi na sudu i koliku bi zatvorsku kaznu mogao dobiti s obzirom na počinjeno djelo, a odvjetnik je odgovorio: Kako stvari stoje, ti ćeš kući koridorom Vc! S obzirom na nalaz federalne revizije o poslovanju Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH za 2011. godinu koji je jučer objavila federalna revizija, izvjesno je da će građani dugi niz godina putovati lošim prometnicama zbog sumnjivih poslova, katastrofalnih rezultata rada, političkih spletki i neodgovornosti dužnosnika oko izgradnje autoceste na koridoru Vc.
Višestruko poskupljenje
Uprava Autocesta je u izvješću koje je dostavljeno Vladi, a koje djelomično objavljuje i Revizija Federacije ističe da je izvođenje radova na dionicama autoceste kroz Bosnu opterećeno nekvalitetnim projektima i nepreciznim predmjerima radova, što je rezultiralo povećanjem ukupne vrijednosti radova u odnosu na proračun predviđen kreditnim okvirom potpisanim s Europskom investicijskom bankom (EIB) i Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD). “Prema saznanjima Uprave, izgradnja tri dionice u dužini od 16 km koštat će od 20 do 25 milijuna eura više od prvobitno ugovorenih iznosa, te će iz tog razloga i doći do probijanja kreditno ugovorenih iznosa predviđenih za ove dionice”, navodi se u informaciji Autocesta FBiH. Aktualna Vlada FBiH je prihvatila informaciju Autocesta, preciziraju revizori, i dodaju da su unatoč takvom zatečenom stanju projekta autoceste na koridoru Vc, na dionici Drivuša - Kakanj, naložila poduzeću da nastavi s aktivnostima u okviru svojih nadležnosti, uključujući i aktivnosti na osiguranju nedostajućih financijskih sredstava u suradnji s Federalnim ministarstvom prometa i veza i Federalnim ministarstvom financija.
Propali projekti
Također se precizira da je za izgradnju poddionice Gorica - Bilješevo, ugovor zaključen s tvrtkom Primorje iz Ajdovščine, nakon što je ugovor raskinut s poduzećem SCT koje je također iz Slovenije i koje je u međuvremenu bankrotiralo. Ukupna vrijednost toga ugovora iznosi 62 milijuna eura i odnosi se na izgradnju tunela Vijenac s pristupnim putevima i sanacijom klizišta Gorica. Ugovor je opterećen brojnim neusaglašenostima između projektne dokumentacije i ugovornog troškovnika. Prema nalazima revizije, to je za posljedicu imalo manjak ugovornih radova u vrijednosti oko 9,4 milijuna eura. Dalje se navodi u informaciji da je za izgradnju poddionice Drivuša - Gorica zaključen ugovor s konzorcijem iz BiH koji čine Euroasfalt – ŽGP - Hidrogradnja i za koji se zbog izmjene projektnih rješenja također procjenjuje povećanje ukupne vrijednosti radova, tako da bi do okončanja ugovora ‘nepredviđeni’ radovi dostigli iznos od 4,6 milijuna eura. Revizori također prenose i navode da cjelokupna dokumentacija preuzeta od JP Uprave cesta FBiH d.o.o Sarajevo sadrži značajan broj loših projektnih rješenja, nedovoljno istraženih i neadekvatno obrađenih dijelova projekta, koje je u tijeku natječajne procedure i nakon zaključenja ugovora trebalo preprojektirati. U tijeku realizacije ugovora s izvođačem radova, dogodila su se neslaganja u načinu vrednovanja radova između izvođača i nadzora, odnosno investitora. Ugovor je opterećen problemom vrednovanja tzv. “uključenih” stavki, koje u troškovniku nemaju utvrđenu cijenu, što očito pogoduje mogućnosti namještanja poslova.
Glavno je da su "sva tri naroda" u BiH maksimalno zaštićena u izražavanju svoje nacionalne slobode, a posebno slobode udruživanja u mafiju koja je vjerojatno "centralizovana". Naravno da će svaka mafija inzistirati na svojoj maksimalnoj dobiti tj. gubicima investitora. I što ovdje ima čudno?