Splitski autor dolazi iz glazbeničke obitelji, a prve je pjesme počeo pisati već u srednjoj školi. Nekoliko desetljeća kasnije, on je već dugo jedan od najcjenjenijih i najomiljenijih hrvatskih glazbenika. Svoje autorstvo u dokumentarnoj seriji "Zauvijek autor" predstavio je Zlatan Stipišić Gibonni.
Njegove pjesme i albumi osvojili su brojne nagrade i struke i publike, a prestižnu nagradu Porin njegova su djela ponijela najviše puta.
I prošle je godine bio koncertno najuspješniji hrvatski glazbenik pa mu je pripalo priznanje Cesarica Koncertni bestseller za najviše prodanih ulaznica u 2022. godini.
- Nisam nikada smatrao da to može biti poziv za cijeli život. Jer ja pripadam toj generaciji kad to nije ni bilo moguće. Ja se sjećam kada sam se počeo baviti s time, da je najdugovječniji bend bio Bijelo dugme. Imali su pet albuma, prisjeća se za HRT.
- Imao sam osjećaj da je pet albuma najviše što čovjek može napraviti. Bilo je to mlado zanimanje, sve je oko nas bilo novo, u povojima, pravila nisu postojala, kazao je Gibonni.
Ispričao je kako je bio "na vagi" između pomorske škole i umjetničke.
- U zadnjim sam sekundama donio odluku za umjetničku, to me uvijek privlačilo. A mislio sam jedno vrijeme da ću se naći u likovnoj umjetnosti, no muzika je prevagnula, prepričava.
Što se tiče studiranja i školovanja, kaže kako mu je otac dao jasnu poruku:
- Rekao mi je da ne želi financirati moj nerad i da, ako mislim živjeti od muzike, da se to dogodi u roku od šest mjeseci, prisjeća se.
- Ima tu i prednosti i mana. Mana je to što sam ja poluzreo izašao na scenu, jer kad gledam kod mojih vršnjaka, samo me može razumjeti Houra jer se on isto, s Prljavim kazalištem, dogodio u srednjoj školi. A ovi ostali autori po kojima se svi mjerimo, je li to Johnny ili Bregović ili Balašević, to su sve bili ljudi koji su već studirali dramske umjetnosti itd. A ono što je prednost u tome je što odboluješ sve dječje bolesti vezano za slavu – odmah. Ja mislim da čak i mi neki koji smo rano krenuli, da smo na kraju, kad već trebaš ispasti malo i "budala", prirodnije da ti se to dogodi odmah, nego pod stare dane, smatra Gibonni.
Kaže kako su se on i Oliver - iskreno voljeli.
- Ima i nekih recepata koje mu nisam htio dati, za koje sam se jako vezao, ali bilo je i nekih za koje sam rekao: "Slušaj, imam za tebe nešto vrhunski". A on je rekao: "Ma ne bih to.".
No, kaže kako ih te stvari nikada nisu dovodile u probleme.
Što se tiče pjesama, kaže kako su one pisane za ljude kojima su se takve situacije dogodile.
- Ljudi koji ne vole moje pjesme su oni kojima se te situacije nisu dogodile, pa ne mogu prepoznati o čemu se radi, poručuje.
Što se tiče koncerata, kaže kako je njegov odnos prema njima vezan za njegovu adresu, za zemlju gdje živi i za ljude s kojima živi.
- Znaju mi reći da mi ne treba toliki spektakl, s obzirom na to da pjesme i bez toga drže vodu, ali baš obrnuto. Trudim se da dam ljudima zauzvrat nešto za tu ulaznicu, za to vrijeme i taj novac koji su oni tebi dali na povjerenje, kazao je.
Priznao je da se znalo dogoditi da neke pjesme, za koje nije vjerovao, su uspjele i dobile na važnosti s vremenom.
- Npr. Tempera. Ja se sjećam kad se ona pojavila, ona je bila znak svima da "odu na šank". Pojavila se kao neka pjesma koja će svima pokvariti raspoloženje, nevjerojatno. Zvuči ludo, ali živa istina. Nije to samo meni bilo, pričao sam s Oliverom, on je imao istu situaciju u početku s "Galebom". Svi su znali da je velika pjesma, ali je trebalo par mjeseci da bi ju prihvatili, prisjeća se.
Velika inspiracija mu je i more.
- Ja mislim da je more skoro pa religiozno iskustvo. Stvarno si mali pred nečim velikim, nedokučivim. Ja tako vidim more, kaže Gibonni.
Kako gleda na svoj glazbeni put od početaka do danas? Koje su ga pjesme obilježile, koje iznenadile uspjehom kod publike, kako nastaju i što želi ostaviti iza sebe? Što je najviše volio kod prijatelja i suradnika Olivera Dragojevića i Dine Dvornika, kome od današnjih suradnika prvome daje pjesmu na preslušavanje i kojeg kolegu najviše cijeni?
Ako ste propustili večerašnju epizodu dokumentarne serije "Zauvijek autor" koja prikazuje život i karijeru autora glazbe ili tekstova nekih od najpoznatijih i najslušanijih djela zabavne, klasične i suvremene glazbe u Hrvatskoj, možete ju pronaći u videoteci multimedijske usluge HRTi.