SRAMOTNO

Škole ne žele djecu s autizmom u svojim razredima

Škole ne žele djecu s autizmom u svojim razredima
11.06.2011.
u 10:33
Djeca s posebnim potrebama uglavnom nemaju uvjete za stjecanje novih znanja i nalaze se na margini društva. Klasičan primjer diskriminacije
Pogledaj originalni članak

U posebnom izvješću vezanom za prva djece u BiH, posvećena je pozornost problemu autizma i autistične djece iz razloga što postoje veoma mala saznanja o ovom problemu, dok u BiH evidentno postoji tendencija porasta broja autistične djece. I dok sve svakodnevno govori o težnjama BIH i njezinih političara za Europskom unijom, u toj istoj BiH, uslijed nepostojanja medicinsko-pedagoško socijalnog sustava usluga za osobe u autističnom spektru, njihova temeljna ljudska prava, prije svih pravo na obrazovanje i pravo na rad svakodnevno se krše.

Prepušteni sami sebi

Potpora roditeljima i cijeloj obitelji osobe s autizmom također izostaje, te je cijela obitelj u potpunosti prepuštena samoj sebi. Stoga ne čudi ni dramatičan apel ombudsmana BiH upućen na adresu bh institucija o katastrofalnom stanju ljudskih prava djece s posebnim potrebama. Isto tako, važno je spomenuti i činjenicu da u BIH ne postoji niti jedan specijalizirani dijagnostički tim za autizam, ne postoji klinički odjel za tretman poremećaja u ponašanju niti namjenski objekt za autistične osobe. Samo dvije klinike u Sarajevu i Banjoj Luci bave se dijagnosticiranjem, a proces postavljanja dijagnoze vrlo je stresan, kako za dijete tako i roditelje. Na temelju analize stanja prava djece s posebnim potrebama, ombudsmani ukazuju na potpuni izostanak sustava brige i zaštite ove kategorije. To se zrcali u sljedećem: nema uspostavljene kategorizacije, nedostaje stručni kadar i specijalizirane ustanove, nije osigurana društvena uključenost djece, osobito u segmentu obrazovanja. No, ovo izvješće je nažalost otkrilo kako u praski postoje veliki otpori u primjeni zakona, koji su često utemeljeni na subjektivnosti.

Nepoštivanje zakona

Tako, primjerice, veoma često i neopravdano pojedini predstavnici predškolskih i školskih ustanova izražavaju svoje neslaganje s inkluzijom u nastavi, iako je ovo pravo utvrđeno zakonom. Osim ovog problema ukazano je da se djeca iz ove kategorije ne mogu zaposliti čak i kad završe školu, jer se uglavnom školuju za zanimanja za koja nema potrebe na tržištu rada. Vlasti se ne bave rješenjem ovoga problema.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.