Istraga o zrakoplovnoj nesreći, u kojoj je prije osam godina kod Mostara poginuo makedonski predsjednik Boris Trajkovski sa suradnicima, kreće izpočetka. Na adresu Tužiteljstva BiH, vlada Makedonije, odnosno ministarstvo unutarnjih poslova ( MUP), poslalo je novo izvješće u kojem, kako stoji u pojašnjenju, postoje novi dokazi zbog kojih se treba pokrenuti nova istraga, radi utvrđivanja istinskih uzroka nesreće.
Kako prenose makedonski mediji, tamošnji državni tužitelj Ljupča Švrgovski, potvrdio je da će tim tužitelja analizirati ponuđene (nove) dokaze te u zakonom predviđenom roku odlučiti jesu li oni dovoljni za pokretanje nove istrage. Iako je, kako navodi agencija Srna, Tužiteljstvo Makednije ranije prihvatilo izvješće Povjerenstva za ispitivanje uzroka nesreće, koju je utemeljilo Vijeće ministara, a u kojem se navodi da je uzrok pada zrakoplova bila “proceduralna pogreška pilotske ekipe u fazi slijetanja u mostarsku zračnu luku”, odluka može biti promijenjena.
“Ova odluka može biti promijenjena, ukoliko su u izvješću povjerenstva koju je formirala vlada u Skoplju izneseni novi detalji koji ukazuju na postojanje drugog razloga, a koji bi bio ključan za pad zrakoplova ‘kinger’”, kazao je tužitelj Ljupče Švrgovski. Špekulira se kako su makedonski istražitelji došli do novih detalja o uzroku pada predsjedničkog zrakoplova u kojem se kao glavni krivci imenuju tadašnji kontrolori leta, koji su tada pod zapovjedništvo SFOR-a bili angažirani na kontrolnom tornju Zračne luke Mostar. Navodi se da ne postoji dio snimaka razgovora pilota sa kontrolom leta pod zapovjedništvom SFOR-a i ne zna se ni tko je manipulirao “crnom kutijom”.
Bivši direktor Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH Zijad Šišić napisao je kako je do nesreće došlo “zbog radarsko-kontrolorskog polusljepila, namjerno izazvanog pogrešnim lociranjem radara tipa Thales pored piste Međunarodne zračne luke Mostar, i izražava čuđenje što nisu naručene stručne ekspertize. On tvrdi da je do pada zrakoplova došlo “zbog političko-stručnog nemara”.