Enduro postaje sve popularniji adrenalinski sport u Bosni i Hercegovini, a na njegovoj promociji aktivno radi i osam Visočana umreženih u klub ''Enduro Visoko''.
Imaju, tvrde, najbolju stazu i aktivni su deset mjeseci u godini, a jednom godišnje organiziraju enduro utrku ''Land of piramids'' koja privlači stotine takmičara iz BiH, ali i država okruženja.
Potpredsjednik kluba Emir Huseljić Feni je kazao da su temelji ovog sporta u Visokom postavljeni prije više od deset godina, ali da je u proteklih nekoliko to podignuto na višu razinu, čemu svjedoči povezanost s klubovima iz cijele države, i najmanje deset iz okruženja i Europe.
- Naša ljubav prema ovom sportu je prepoznata u BiH, ali i drugim brojnim državama i česti smo gosti utrka, a nama na 'Land of piramids' utrku, koju smo ove godine organizirali drugi put, došlo je više od 100 natjecatelja, prijatelja, ljubitelja adrenalina - naveo je Huseljić dodajući da su ova okupljanja prije svega prilika za upoznavanje, razmjenu iskustava i druženje, pa onda za natjecanje.
Utrke organiziraju u dogovoru između klubova, i one počinju u travnju.
Huseljić ističe da učešćem u utrkama, kojih godišnje u BiH bude pet-šest, jedni druge podržavaju i na taj način šire enduro priču.
Enduro je, pojašnjava, disciplina koja ispituje izdržljivost vozača i motora, na brdima i planinama, a koja privlači sve veći broj ljubitelja sportskih motora.
- Enduro je opasan, kao i svaki drugi adrenalinski sport, ali ne koliko vožnja motora na cesti, gdje sigurnost ovisi od drugih sudionika - naglašava.
Ozljede uglavnom, nisu teže, a sve ovisi od spretnosti vozača i opreme.
Huseljić ističe da oprema, zaštita glave, kičme te zglobova nema alternativu prilikom enduro vožnje.
- Tereni su zahtjevni i opasni, ali to je enduro. Uz iskustvo, kvalitetnu opremu i opreznost u ovom sportu se uživa - poručuje Huseljić.
Iako su za ovu vrstu sporta potrebna veća financijska sredstva, Huseljić smatra da se iz ljubavi prema motorima uvijek pronađu sredstva i nabavi motor. Za relativno dobar motor za enduro staze, kaže, potrebno je desetak tisuća KM, plus oprema.
- No, nemamo svi motore te cijene. Uz veliku želju i trud do takvih dolazimo 'korak po korak' - rekao je Huseljić te dodao da marka motora ovisi od volje vozača, a da su na stazama najčešći dvotaktni od 250 do 300 kubika.
Dobne granice za enduro vožnju nema, a Huseljić kaže da ovisi samo od spremnosti vozača, a voze ih od 17 do 60 godina, no to nije pravilo. Navodi da je prošlogodišnju utrku ''Land of piramids'' posjetilo i nekoliko vozačica iz susjednih zemalja te da enduro postaje sve privlačniji i ženskom rodu.
Za visočku enduro stazu smatra da je najbolja jer sadrži sve što enduro vozače privlači, a to su blato, kamen, pijesak i druge prirodne i vještačke prepreke.
- Adrenalinski sport kao i svaki drugi je 'zarazan' i teško se od njega može odustati, ali nema ni potrebe za odustajanjem ako se shvata kao prilika za odmor, druženje i 'punjenje baterija' - zaključuje Huseljić.