nova aplikacija

OTRO nova platforma promocije vrhunskih sportaša

15.02.2019.
u 16:00
Pogledaj originalni članak

Najbolji nogometaši stižu u vaše naslonjače. Tako je nekako odjeknula vijest o izbijanju na tržište nove aplikacije do sada neviđene forme i sadržaja. Javnost je s nestrpljenjem očekivala što se krije iza zagonetnog imena aplikacije Otro.

Nije tajna kako moderni sport rapidno mijenja svoj pristup k tržištu. Odgovorni ljudi u svijetu sporta svjesni su važnosti komunikacije s javnošću. Ta komunikacija se sve više može iskazati i u financijskim varijablama. Oni koji je kvalitetno provode, osjete to na prihodovnoj strani svojih računa. No, kao i sve u ovom modernom dobu, tako i komunikacija zahtijeva dozu inovativnosti ako želite biti lider u toj sferi poslovanja. Upravo je Otro odraz takvoga razmišljanja nogometne PR industrije. Taj projekt jasno pokazuje kako komunikacija nikada ne smije stati. Javnost traži sve više i potrebno je stvoriti modele kojima bi se ta potreba zadovoljila.

Sama vijest kako platformu Otro nose lica kao što su Messi, Neymar, Dybala, Zidane i Beckham, nikoga nije ostavila ravnodušnim. I napokon, krajem 2018. aplikacija je ugledala svjetlo dana. Javnost je oduševljeno prihvatila novi trend u komunikaciji vrhunskih sportaša s obožavateljima. Odjek koji je Otro napravio najbolje dočarava naslov ugledne britanske novinske kuće The Times. Oni su vijest o pokretanju aplikacije prenijeli nogometnim naslovom: “Kakav gol (pogodak)”.

Što je zapravo Otro?

Kako je svijet zabave (entertainmenta) krenuo putem pretplatničkog te pay-per-view modela tako su se mnoge industrije i pojedinci počeli ugledati na platforme kao što su Netflix u filmskoj i Spotify u glazbenoj industriji. Nismo trebali dugo čekati i da nogomet poduzme takve korake. Kako smo prethodno naglasili, nogomet je industrija koja je sve manje konzervativna, a sve više komercijalna. Tako i ne čudi da su glavni akteri nogometa shvatili da postoji potreba na tržištu koju je poželjno servisirati.

Tu dolazimo do Otra koji je prvi takav servis u nogometnom svijetu. Osnivači Otra su 17 bivših te trenutačnih nogometnih zvijezda. U principu, ideja Otra je približavanje života nogometaša njihovim obožavateljima. Jasno je da zanimanje za takve zvijezde ne prestaje s posljednjim sučevim zviždukom. Toga svjesni, PR agenti su se odlučili na vrlo učinkovit model komuniciranja s publikom. Umjesto “žutih” medija koji će objavljivati vijesti o mnogim stvarima koje nisu vezane za nogometni teren, preko Otra igrači takve informacije u kontroliranom obliku isporučuju izravno navijačima bez potrebe za posrednikom (novinari).

Navijačima koji se pretplate na aplikaciju omogućeno je gledati videosadržaje koji su posebno za njih snimani s nogometnim zvijezdama. Također im je dostupan chat s igračima u kojima igrači odgovaraju na razna pitanja koja pretplatnici postavljaju, takozvani Q&A (Questions and Answers). Treba naglasiti kako u takvom vidu komuniciranja PR agent ima vitalnu ulogu filtracije tih pitanja te odgovora.

Pogodnostima za pretplatnike tu nije kraj. Otro nudi i nagradne igre u kojima su ponuđene karte za utakmice, dresovi itd. Sve to za pretplatu od 4,99 eura mjesečno.

Nova tržišna dimenzija

Gledajući s tržišne strane, ovakva aplikacija omogućuje igračima još jednu dimenziju prihodovanja na račun njihova imidža. Zapravo, Otro je savršena nadogradnja na dugo njegovan imidž u javnosti. Igrači na ovakav način naplaćuju zanimanje javnosti za njihovim “drugim” stranama osim nogometne. S druge strane, navijači za određeni iznos dobivaju pristup dosad često nedokučivim razmišljanjima i viđenjima njihovih idola. Situacija je to u kojoj obje strane imaju dobit za svoje investiranje. Ključna riječ u tome je investiranje. Zapadni trendovi jasno nam pokazuju kako se mora ulagati na sve moguće načine. To je razlog zašto na Zapadu sportaši u puno većoj mjeri ulažu u PR agencije koje koriste za “bildanje” vlastitog brenda ili razvijanje svojih marketinških potencijala. Bez takvog ulaganja, neka tržišta i publike gotovo su nedohvatljivi.

Komunicirati se mora. Toga su svjesni oni koji najviše zarađuju. Svjesnost o tome odakle se akumulira novac u nogometu ključna je za razvijanje različitih načina komuniciranja s javnošću. Otro je sigurno još jedan od mnogih načina na koji zvijezde potvrđuju te razvijaju dalje svoj status i imidž. A osjećaj “dobitnika” u takvoj priči na kraju treba imati njihov “target”, odnosno navijač ili korisnik. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.