Bez obzira na to koliko puta netko ima priliku posjetiti sjedište UEFA-e u švicarskom Nyonu, uvijek impresionira sustav rada koji je prisutan u hramu europskog nogometa. Nije slučajno da je UEFA uspješna organizacija.
Detalji
Kada zakoračite u UEFA-ino središte u Nyonu na prvu se primjećuje kako u tom radnom sustavu vlada velika disciplina, ipak svi oni koje smo sreli uvijek su nasmijani i susretljivi. Tako je uvijek, barem su nam tako prenijeli i ljudi s naših prostora koji su u UEFA-i trajno zaposleni. Svaki zaposlenik u svakom trenutku zna što je točno njegov posao, što je njegov radijus kretanja u toj zgradi, nema prostora za improvizaciju, jasno se svi drže pravila. Sve funkcionira na principu dobro poznate švicarske točnosti. Primjerice, kombi koji nas je od hotela prevozio do spomenute zgrade je s našeg odredišta krenuo točno u najavljenih 8.37 sati. To je učinjeno zato što su u isto vrijeme u UEFA-i sastanak imale i kolege iz drugih odbora, te se pametnim planiranjem nastojala izbjeći gužva na hodnicima. Imali smo par minuta fotografirati se u prostoriji u kojoj su izloženi svi trofeji za UEFA-ina natjecanja. Prioritetna nam je bila fotografija pored trofeja za pobjednika za Ligu prvaka i Europsko prvenstvo. Ta dva pokala zauzimaju počasno mjesto, a iza njih se proteže divan pogled na Lac Léman ili Lac de Genève, odnosno Ženevsko jezero. Liga prvaka i Europsko prvenstvo zapravo su dva najvažnija UEFA-ina proizvoda, ali u ovoj instituciji imaju strategiju i za budućnost.
Na redovitom sastanku UEFA odbora za medije dotaknuli smo se nekoliko različitih tema vezanih uz UEFA-ine odjele koji se bave odnosima s javnošću, medijskim operacijama i kriznim komuniciranjem. Ipak, osnovni naglasak bio je na novom UEFA-inom natjecanju - Ligi nacija. Dugo je trajala ideja za novo natjecanje, dugo se na njemu radilo. U Nyonu su pronašli način kako atraktivno zamijeniti ne tako zanimljive prijateljske utakmice.
Veliki posao
Nakon što nam je izložena samo ta medijska strategija vezana uz ovo natjecanje, jasno je kako je iza svega toga prije svega stajao veliki odrađeni posao.
Različite strategije za to natjecanje izlagane su kolegama iz ostalih povjerenstava za marketing, sigurnost na stadionima, liječnicima... Svaka sfera organizacije imala je svoj plan i viziju za Ligu nacija. Prethodno je sve slično urađeno s brojnim kolegama iz sportskih odjela. Sustav rada svih odbora je sličan. Zatrpaju vas brojnim podacima, brojkama, analizama, a nakon toga se vode rasprave u kojima će ljudi vezani uz medijske odjele u UEFA-i poslušati sugestiju svakog kolege, bez obzira iz koje zemlje dolazi, koliko je velik nogometni savez koji ga delegira na sastanak. Na tim sastancima nitko ne pokazuje osobni ego. Svi u UEFA-i se trude pokazati kako se ta organizacija zasniva na jednakosti. To je jedan od osnovnih postulata te organizacije, ali i njezinog trenutačnog predsjednika Aleksanda Čeferina.