Nesnosne ljetne vrućine utječu na sve ljude, a još ako morate na duže putovanje po ovakvom vremenu, onda se trebate dobro pripremiti. Prema statističkim podacima i riječima stručnjaka, najveći broj prometnih nesreća događa se tijekom srpnja i kolovoza.
Opušteni i u vožnji
- Vrijeme je godišnjih odmora pa je veća i aktivnost prometa s obzirom da dolaze ljudi sa strane. Mnogi žele provesti odmor kod kuće, no taj odmor se, nažalost, zna pretvoriti i u nešto drugo. Najveći broj nesreća upravo je tijekom ljetnih mjeseci. Ljudi se osjećaju opuštenije jer su na odmoru, ali tu opuštenost često prebacuju i na svoj stil vožnje u automobilu i zato se sve to događa. Još ako zaborave na bicikliste i motocikliste, onda nastaju pravi problemi - kazao nam je izvor iz policije. Ipak, posljednjih je godina crna statistika u prometu sve povoljnija. U 2012. godini je u odnosu na 2011. manji ukupan broj prometnih nesreća i poginulih osoba. Na cestama i u naseljenim mjestima na području FBiH u 2012. se dogodilo 25.958 prometnih nesreća, što je za 1941 osobu manje nego u 2011.
Ugroženi pješaci, biciklisti
Ove godine crna brojka bi mogla malo i porasti jer su nam u SŽ-u kazali da je 3% više nesreća u prvih pola godine i jedna osoba više poginula nego u istom razdoblju prošle godine. Ljetni mjeseci pak najveći su problem za vozače, i ne samo u BiH, već i u susjednim državama. Stojadin Jovanović, direktor Agencije za sigurnost prometa, kazao je za Politiku da je ljeto kobno, ne samo za vozače, već i za pješake, bicikliste, vozače mopeda i motocikala. – Pojačani su međunarodni, tranzitni promet, kao i izvangradska putovanja. S druge strane, smanjen je intenzitet gradskog prometa, što dovodi do veće brzine kretanja vozila i težih nesreća. Općenito, u ljetnim mjesecima su ljudi opušteniji, učenici i studenti su na raspustu i skloniji su neopreznom ponašanju i nepoštivanju propisa – smatra Jovanović. On ističe da ljetne vremenske prilike, kako vrućine, tako i iznenadni pljuskovi, remete koncentraciju vozača. – Visoke dnevne temperature utječu na smanjenje koncentracije i moći opažanja, posebno kod starijih vozača. Posljedica toga su zakašnjele reakcije vozača u riskantnim situacijama, što dovodi do prometnih nesreća.