Transparency International BiH pratio je i analizirao prvi tjedan predizborne kampanje deset odabranih političkih stranaka, uzimajući u obzir oglašavanje u elektroničkim i tiskanim medijima.
“Rezultati monitoringa su pokazali da su Stranka za BiH i Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) zakupili najviše medijskog prostora u prvim danima kampanje, pa samim time utrošili i najviše novca za kampanju”, priopćeno je.
U prva dva tjedna kampanje SNSD je za oglašavanje u elektroničkim i tiskanim medijima te pripremu spotova i oglasa utrošio oko 180.000, a Stranka za BiH oko 165.000 maraka.
SBB BiH utrošio je oko 140.000 maraka u istu svrhu, dok je u slučaju SDP-a taj iznos oko 120.000. Procijenjeno je da su stranke koje su sudjelovale u istraživanju u prvoj polovini kampanje zajedno potrošile oko 700.000 maraka. Iz ovoga se zaključuje da su stranke dnevno trošile oko 50.000 maraka, što je ustvari oko 65 prosječnih mjesečnih plaća u Bosni i Hercegovini.
Najzastupljeniji oblik oglašavanja političkih stranaka je vanjsko oglašavanje, odnosno plakati i billboardi.
SRAMOTNO
Stranke za oglašavanje dnevno troše čak oko 50.000 maraka!
U prva dva tjedna kampanje SNSD je za oglašavanje u elektroničkim i tiskanim medijima te pripremu spotova i oglasa utrošio oko 180.000, a Stranka za BiH oko 165.000 maraka.