Prihodi Facebooka dosegnuli su u trećem tromjesečju 13,7 milijardi dolara, 33 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, što je njihov najsporiji rast od 2012. godine, kada su dionice te društvene mreže uvrštene na američke burze.
Prema poslovnom izvješću, objavljenom u utorak, čista dobit Facebooka dosegnula je u proteklom kvartalu 5,14 milijardi dolara, 9 posto više nego godinu dana prije, što je znatno sporiji rast nego u prethodnim kvartalima, kada je dobit te kompanije rasla po dvoznamenkastim stopama.
Posljedica je to snažnog rasta troškova kompanije, za 53 posto na godišnjoj razini, na 7,95 milijardi dolara, jer Facebook pojačano ulaže u sigurnost korisničkih podataka i bolje praćenje sadržaja koje korisnici stavljaju na mrežu. Nedavno je Facebook objavio kako su hakeri uspjeli probiti sigurnosni sustav i pristupiti podacima 29 milijuna njegovih korisnika, što je tek jedan u nizu skandala vezanih uz podatke korisnika Facebooka, zbog čega pada povjerenje u tu društvenu mrežu.
Prije toga saznalo se da je britanska tvrtka za politički konzalting Cambridge Analytica koristila podatke Facebookovih korisnika bez njihove dozvole. Facebook je već prije bio pod pritiskom zbog lažnih oglasa na toj društvenoj mreži plaćenih iz Rusije kojima se pokušalo utjecati na predsjedničke izbore u SAD-u.
Zbog toga je Facebook zaposlio nove djelatnike za borbu protiv lažnih oglasa i vijesti, a najavio je i druge mjere kako bi povećao sigurnost korisnika.Unatoč povećanim ulaganjima u sigurnost, posljednji skandali izazvali su usporavanje broja korisnika Facebooka. Tako je na kraju rujna ta društvena mreža imala 2,27 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika, što je 10 posto više nego godinu dana prije. Broj aktivnih dnevnih korisnika porastao je, pak, za 9 posto, na 1,49 milijuna.
Premda se radi o snažnom rastu, to je ipak najsporiji rast broja korisnika u više od dvije godine. Pritom je broj korisnika u SAD-u i Kanadi stagnirao, dok je u Europi pao. S druge strane, u proteklom je tromjesečju snažno porastao broj korisnika Facebooka u Indiji, Indoneziji i na Filipinima.
Mark Zuckerberg, izvršni direktor i osnivač Facebooka 2004. godine, kazao je da je uvjeren da će prihodi kompanije od oglašavanja uspjeti pratiti promjene u ponašanju korisnika. Upozorio je, pak, da će iduće godine troškovi kompanije nastaviti snažno rasti zbog ulaganja u sigurnost korisnika.
"Predstojeći izbori (za američki Kongres) bit će pravi test za zaštitu sustava koju smo uveli. S više od 2 milijarde korisnika, vidjet ćemo sve dobro i loše što čovječanstvo može učiniti. I nikada nećemo biti savršeni”, kazao je Zuckerberg u razgovoru s analitičarima.
Nakon što je kompanija objavila kvartalne poslovne rezultate, u produženom trgovanju nakon zatvaranja Wall Streeta cijena dionice Facebooka znatno oscilira, pa je u jednom trenutku pala 3 posto, da bi potom za toliko porasla.