Stotine tisuća Britanaca koji do Londona i gradova u južnoj Engleskoj svakodnevno putuju lokalnim vlakovima bili su gnjevni u ponedjeljak saznavši da su zaposlenici britanskih željeznica započeli petodnevni štrajk, što je najdulja obustava željezničkog prometa u zadnjih 50 godina u Velikoj Britaniji.
Željeznički operater Southern putnike je obavijestio da će iz smjera juga zemlje, primjerice iz Brightona i zračne luke Gatwick tijekom jednotjednog štrajka prometovati samo 60 posto vlakova.
Riječ je o najduljem štrajku zaposlenika britanskih željeznica u zadnjih gotovo 50 godina.
Početak štrajka nastavak je agonije za putnike, osobito one koji putuju iz južnih dijelova Engleske, a već mjesecima su suočeni s kašnjenjima i otkazivanjem reda vožnje zbog, kako je objašnjeno, bolesti brojnih radnika.
S juga Londona kreće 341 vlak, što je oko 15 posto ukupnog redovitog željezničkog prometa.
Tko će otvarati i zatvarati vrata?
Ovaj su put u fokusu štrajka nesuglasice sindikata i uprave oko konduktera, čija je dužnost otvaranje i zatvaranje vrata. Jedan od najjačih britanskih sindikata RMT tvrdi da se Southern zalaže za to da vlakom upravlja samo strojovođa, čime bi se smanjila sigurnost koju jamče kondukteri.
Najveći željeznički operater Govia Thamselink Railway (GTR), u čijem je vlasništvu Southern, smatra da bi promjene rezultirale manjim brojem otkazanih redova vožnje s obzirom na to da više ne bi bilo potrebe i za strojovođom i za kondukterom u vlaku.
"Ljutiti smo i frustrirani poput putnika. Ne možemo stajati po strani dok su svakodnevno ugrožena radna mjesta i sigurnost putnika u pretrpanim vlakovima", rekao je glavni tajnik RMT-a Mick Cash.
Raniji pregovori sindikata i GTR-a završili su neuspjehom, a prijevoznik je najavio da bi za vrijeme štrajka mogao pustiti vlakove koji prometuju samo sa strojovođom.