Japanski automobilski div Toyota izvijestio je u utorak da je gotovo udvostručio dobit u prvom fiskalnom tromjesečju zahvaljujući poboljšanoj prodaji i slabijem jenu.
U tromjesečnom razdoblju do kraja lipnja operativna dobit iznosila je 1,12 bilijuna jena (7,85 milijardi dolara) i bila je za 94 posto veća nego u istom prošlogodišnjem tromjesečju, objavila je kompanija koja zauzima prvo mjesto na globalnoj ljestvici po broju prodanih automobila.
Prihod im je poskočio 28 posto, na 10,5 bilijuna jena.
"Obujam prodaje bio je u svim regijama veći nego u istom prošlogodišnjem razdoblju zahvaljujući nastojanjima da se, u suradnji s dobavljačima, poboljša produktivnost", rekla je kompanija pri objavi poslovnih rezultata.
U razdoblju od travnja do lipnja prodali su oko 2,53 milijuna automobila luksuznih marki Toyota i Lexus, za 8,4 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Udio hibrida i ostalih elektrificiranih vozila iznosio je oko 34 posto.
Ukupno su prodali 2,75 milijuna vozila, za 8,1 posto više nego u prvom tromjesečju poslovne godine 2022/2023.
U Toyoti ističu "izuzetno oštru" konkurenciju u Kini, dodajući da su na njihove rezultate na najvećem svjetskom tržištu utjecala kolebanja valutnih tečajeva i "reakcija" na snižavanje cijena drugih proizvođača.
Nisu precizirali kakve su korake poduzeli. Mnoge su tvrtke već smanjile cijene vozila ili troškove proizvodnje u Kini kako bi držale korak s konkurencijom na tržištu koje se brzo okrenulo električnim vozilima.
U Sjevernoj Americi Toyotine rezultate poduprla je oslobođena potražnja nakon ukidanja pandemijskih ograničenja, poduprta oporavkom opskrbe čipovima.
U cijeloj fiskalnoj godini koja završava u ožujku 2024. kompanija i dalje očekuje dobit od tri bilijuna jena, budući da se uvjeti na tržištu nisu značanije promijenili u prethodna tri mjeseca, napominju.