Velike svjetske kompanije, unatoč obećanju o predanosti smanjenju emisije ugljika i postizanju potpune neutralnosti emisija stakleničkih plinova, daleko su od ostvarenja tih ciljeva, pokazala je analiza koju su provele neprofitne organizacije New Climate Institute i Carbon Market Watch. Kompanije također pretjeruju ili pogrešno izvještavaju o svom napretku. Studija je procjenjivala transparentnost obećanja tvrtki njihove klimatske ciljeve, količinu kompenzacije koju planiraju koristiti i pouzdanost tih kompenzacija te napredak u smanjenju emisija i transparentnost. Tvrtke su svrstane u pet kategorija integriteta, od vrlo niskog do vrlo visokog. Pokazalo se da u stvarnosti tvrtke prosječno ostvare svoje klimatske ciljeve za samo 40, a ne za 100 posto, kako to sugeriraju njihove tvrdnje o net-zero neutralnosti. Utvrđeno je da su kratkoročni klimatski ciljevi posebno zabrinjavajući. Studijom su analizirane javno iznesene strategije poduzeća za smanjenje emisija stakleničkih plinova kako bi se dosegla nulta neto stopa emisije.
Najviša ocjena 3
Ni jedna od multinacionalnih kompanija nije postigla najvišu ocjenu - visok integritet. Maersk je na prvom mjestu s ocjenom 3 odnosno razumnim integritetom, stoji u izvješću, a slijede ga Apple, Sony i Vodafone s umjerenim integritetom. Sveukupno, analiza pokazuje da su obećanja klimatskih ciljeva, Amazona, Deutsche Telekoma, Enela, GlaxoSmithKlinea, Googlea, Hitachija, IKEA-e, Valea, Volkswagena i Walmarta niskog integriteta, dok Accenturea, BMW Groupa, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post, DHL, E.ON SE, JBS, Nestlé, Novartis, Saint-Gobain i Unilever imaju vrlo nizak integritet, spram svojih ciljeva. - Željeli smo vidjeti dobre prakse koje se mogu replicirati, ali smo iskreno bili iznenađeni i razočarani cjelokupnim integritetom tvrdnji tvrtki." Dodao je: "Kako raste pritisak na tvrtke da djeluju u vezi s klimatskim promjenama, njihovim ambicioznim ciljevima i tvrdnjama prečesto nedostaje suština, što može dovesti u zabludu i potrošače i regulatore koji su ključni u vođenju njihovog strateškog smjera. Čak i tvrtke koje posluju relativno dobro preuveličavaju svoje postupke - izjavio je Thomas Day, analitičar klimatske politike na Institutu New Climate i glavni autor studije. - Zavaravajuće reklame tvrtki imaju stvarne učinke na potrošače i kreatore politike. Uvjeravaju nas da poduzimaju dovoljno, iako je stvarnost daleko od toga. Bez dodatnih propisa, pojačanog nadzora regulatora i vlada, trend će se nastaviti - upozorio je Gilles Dufrasne iz Carbon Market Watcha.
Peru se kompenzacijama
Nulta neto stopa emisija cilj je koji znanstvenici smatraju da svijet mora dostići do 2050. kako bi ograničio porast globalnog zagrijavanja. Međutim, utvrđeno je da su mnoga obećanja potkopana spornim planovima za smanjenje emisija kompenzacijom. Gotovo sve procijenjene tvrtke vjerojatno će se oslanjati na ugljične kompenzacije različite kvalitete, stoji u izvješću. Nadoknada ugljika je kontroverzna praksa u kojoj tvrtke plaćaju za projekte za smanjenje ili uklanjanje ugljika na drugim mjestima - održavanjem šuma ili uzgojem novih stabala. No, kompenzacije ne bi trebalo zamijeniti za vlastito smanjenje proizvodnje onečišćenja, iako mogu biti koristan alat u obuzdavanju klimatske krize.
Ne slažu se s rezultatima istraživanja
Neke prozvane tvrtke ne slažu s metodologijom ocjenjivanja i tvrde da su potpuno predani svim klimatskim ciljevima, prenosi CNBC. Iz Nestlea su poručili da pozdravljaju preispitivanje njihovih akcija i obveza, no tvrde, ocjenjivači nemaju razumijevanja za njihov pristup te, ističu, analiza sadrži niz netočnosti. Iz Amazona su priopćili da imaju ambiciozne ciljeve jer znaju da su klimatske promjene ozbiljan problem, te da njihov cilj nije ugrožen jer će do 2040. postići nultu emisiju ugljika, a do 2025. sve poslovanje bit će napajano obnovljivom energijom.