Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine inicirale su izgradnju željezničke pruge na relaciji Čapljina - Nikšić, starom trasom uskotračne pruge, kojom je prometovao nekada popularni “ćiro”.
Ta trasa prolazi jadransko-jonskim prometnim koridorom, koji vodi od Kvarnera, Dalmacijom, Hercegovinom i Crnom Gorom do Grčke. U tijeku su izrada prethodnih studija za tu prugu. Taj željeznički pravac potpuno je izvjestan i za istočnu Hercegovinu je od posebnog prometnog i gospodarskog značaja, s obzirom na to da se spaja s prugom Ploče - Sarajevo.
No u stručnim krugovima postoji ideja da se ta pruga produži od Čapljine preko područja Ljubuškog i Gruda u pravcu Knina, gdje bi se spojila na željezničku prugu Zagreb - Split. I ta trasa također je na jadransko-jonskom prometnom koridoru.
Industrijski razvoj
U tijeku je izrada prostornih planova Federacije BiH i županija pa se razmatra mogućnost da se trasa željezničke pruge od Čapljine kroz zapadnu Hercegovinu u pravcu Knina uvrsti u te planove.
U stručnim krugovima vjeruju da svi razvojni planovi trebaju predvidjeti ovakav kapitalni prometni projekt. Pruga Nikšić - Čapljina - Knin trasom jadransko-jonskog koridora znatno bi kvalitetnije povezala Hercegovinu, pa čitavu BiH, s Hrvatskom i Crnom Gorom. Gospodarski subjekti u zapadnoj Hercegovini pozdravljaju ideju izgradnje pruge Čapljina - Knin. Željeznički pravac od Čapljine kroz Ljubuški i Grude u pravcu Knina zapadnu Hercegovinu vrlo kvalitetno bi povezao sa željezničkim prugama Ploče - Sarajevo i Zagreb - Split te dalje u središnju Europu, ali i s istočnom Hercegovinom te Crnom Gorom.
Rudnici boksita, zapadnohercegovački aluminijaši, tvrtke koje se bave obradom kamena posebno pozdravljaju izgradnju željezničkog pravca kroz zapadnu Hercegovinu. Ova pruga bi potaknula daljnji industrijski razvoj ovoga kraja.
Zapadna Hercegovina je u bivšoj državi, kada je željeznički promet u pitanju, bila prometno izolirana pa bi se realizacijom ideja o gradnji ove pruge ispravila ta nepravda.
Inozemna ulaganja
Hercegovina spada u deset najatraktivnijih regija za inozemna ulaganja, a izgradnjom željezničke pruge na relaciji Nikšić - Čapljina - Knin, jadransko-jonskim koridorom, južni dio Bosne i Hercegovine bio bi još atraktivniji za strane investitore.
PROJEKT
Uskoro počinje izgradnja pruge Čapljina - Ljubuški - Grude - Knin
Hercegovina je, kada je željeznički promet u pitanju, bila izolirana, pa bi gradnja ove pruge ispravila nepravdu