Dok Hercegovci tek bojažljivo govore o svojim vinima, ljubitelji dobre kapljice u Kini su odlučni; donesite ga koliko god imate, ovo je izvanredno vino.
Na kinesko tržište
Ovakvu ponudu dobila je skupina hercegovačkih vinara koja ovih dana boravi u Kini, svjetskoj sili koja, za razliku od EU-a koji se muči s recesijom i financijskim problemima, bezbrižno dočekuje 2013. godinu. Prezentacija hercegovačkih vina je održana je u gradu Shenzhen, smještenom u južnom, središnjem dijelu poluotoka Kawloon, u provinciji Guandong. Pedesetak službenih predstavnika kineskog gospodarstva s velikom pozornošću pratilo je prezentaciju, no kruna svega bila je degustacija vina. Oduševljeni su, posebice Blatinom, Kamenim vinom, Žilavkom, ali i drugim. Kolike su potrebe ovoga grada za vinom teško je procijeniti, ali njegovih 17 milijuna stanovnika vjerojatno bi popilo i hercegovačke izvore vode, a tek vino?
- Surađujemo već dvije godine. Iznenađeni smo i zadivljeni. Oni su tržište, ne samo za vino, već i za sve što se može proizvesti - kaže Željko Nakić, direktor vinarije Čitluk, koji je s još nekoliko vinara posjetio ovo nezasitno tržište.
Čarobna Kina
Hercegovački gospodarstvenici oduševljeni su ovom idiličnom zemljom. Ugodno su iznenađeni poslovnim odnosom, ali životom koji žive Kinezi.
- Sjediti u restoranu na dalekom istoku i piti Kameno vino, to je nešto što ni u snu nisam mogao sanjati. Zamislite, jedna vinoteka u Shenzhenu ima samo hercegovačka vina. Cijene ih, ali i dobro “pašu” uz njihovu malo žešću hranu - kaže Žarko Romić, jedan od članova skupine.
Dok mi iz Hercegovine mislimo kako je to zemlja siromaha, hercegovački gospodarstvenici uvjerili su se kako je to zemlja radnika i gospodarskog preporoda Kina je postala druga ekonomska sila svijeta i ozbiljno ugrožava prvo mjesto Sjedinjenih Država. Dok je ostatak svijeta okovan recesijskim strahom i krahom eurozone, Kina se gradi, razvija... U Kini, prema posljednjem popisu stanovništva, od 1,3 milijarde ljudi, živi i 600 tisuća stranaca. Najviše ih je iz Južne Koreje, SAD-a i Japana. Među njima više je muškaraca - 57 posto.
- Uvjerili smo se kako naša vina imaju veliku mogućnost. Odlučili smo tamo graditi i hercegovačke konobe u kojima će, osim naših vina, dobro ići i ostale delicije, primjerice pršut, sir iz mjeha i mnogo toga. Veliko je to i tržište - tvrdi Nakić
Naša vina u Kini
Uz naša vina bilo bi idealno ponuditi i sir, pršut i ostalo
Vinoteka u SheNzhenu (kina) u kojoj se toče blatina,
žilavka, kameno vino i ostala hercegovačka vina