Federalni ministar trgovine Amir Hasičević je nakon sastanaka s predstavnicima Udruge poslodavaca i Udruge potrošača najavio da će akcija "Zaključavamo cijene" biti nastavljena nakon 15. ožujka, odnosno produljena za još tri mjeseca, do 15. lipnja, i to s većim brojem artikala - 50 plus. Na sastanku su analizirani učinci dosadašnjeg tijeka akcije, to jest protekla dva mjeseca od njezina početka. Hasičević je naglasio kako su sudionici ocijenili akciju kao vrlo uspješnu s obzirom na to da su uspjeli animirati domaće proizvođače, ponajprije iz prehrambene industrije.
Proširenje liste
- Sastanku su prisustvovali i predstavnici velikih trgovačkih lanaca koji posluju i izvan teritorija BiH. Ono što je jedan od zaključaka je da je ovakva vrsta akcije usmjerena na kontrolu cijena i jedna je od najboljih u okruženju. Naše buduće aktivnosti odnosit će se na bolje prepoznavanje ove akcije na tržištu. Do sada je bilo nekih poteškoća u pronalasku i markiranju artikala, ali dogovorili smo da će to biti stabiliziran proces. Nadamo se uspješnoj suradnji i dalje. Već sada je izvjesno da se ova akcija nastavlja i u iduća tri mjeseca - kazao je Hasičević. Iako su prošla već dva mjeseca od početka primjene akcije "Zaključavamo cijene" u FBiH, učinke primjene građani uglavnom ne vide. Zaključani su samo njihovi ispražnjeni novčanici. U RS-u je u proteklom razdoblju uočen nerazmjeran rast cijena pekarskih proizvode te slijede intenzivnije kontrole gospodarskih subjekata. Resorni ministri najavljuju proširenje broja artikala kojima će cijene biti zaleđene, ali i nalaženje načina da se smanji mogućnost manipulacije odredbama. - 50 i nešto više artikala. Naravno, u sljedećih nekoliko dana, odnosno do kraja ovog mjeseca, prije kraja ove prve akcije imat ćemo jasno definirane načine i modele - kazao je federalni ministar Hasičević.
Što kažu građani
Pekari vješto izbjegavaju ovu maržu na osnovne životne namirnice kada je riječ o kruhu od brašna tipa 500. Nije po ograničenoj marži i stoga ćemo pokušati naći način kako smanjiti prostor za, tako reći, uvjetno manipulaciju - kaže Denis Šulić, ministar trgovine i turizma Republike Srpske. A što kažu građani? Osjete li učinke akcije? Građani primjećuju da se cijene svaki dan mijenjaju, da su na polici smješteni proizvodi koje većina kupaca inače ne kupuje te da od ove akcije nema znatne pomoći...
- Cijene rastu iz dana u dan, svaki dan imam osjećaj da je druga cijena artikala. Danas kupim namaz za 1,50 KM, sutra je već 1,70 KM. Katastrofa, ne znam kako ljudi uopće žive. Posebno umirovljenici i radnici na minimalcu - kaže sredovječni gospodin Miro. - Ma ništa, ja to i ne vidim u prodavaonicama, teško uočavam i vidim logo lokota ispod proizvoda. Ništa, ništa, nikakva ušteda - kaže umirovljenica Ankica.