Izuzetno predan svom pozivu, uporan u radu koji bi mogao donijeti pozitivne promjene u struci, dr. Friganović otkriva nekoliko važnih savjeta pacijentima kako bi svaki posjet liječniku bio ugodan i bez stresa.
Dr. sc. Adriano Friganović, dipl. med. techn., glavni je tehničar Zavoda za anesteziologiju i intenzivnu medicinu u KBC-u Zagreb, a spomenimo kako je i predsjednik Hrvatskog društva medicinskih sestara anestezije, reanimacije, intenzivne skrbi i transfuzije, predsjednik Hrvatskog nacionalnog saveza sestrinstva. U nastavku teksta otkriva nekoliko savjeta koji će vam pomoći pri posjetu liječniku, a kako bi sve prošlo bez stresa.
Savjeti za pacijente:
Pacijent u hitnoj
Kada dolazite u hitnu službu mi razumijemo da smatrate da je vaše stanje prioritet i najhitnije. Najčešće je istina ipak malo drugačija. Kad dolazite na hitnu molimo vas da budete svjesni kako će vas po primitku dokumentacije iskusna medicinska sestra trijažirati odnosno rasporediti prema stupnju hitnosti. Situacija globalne pandemije je promijenila puno običajenih situacija pa je tako i pritisak na hitnu službu velik. Stoga imajte povjerenja i strpljenja i medicinski problem će biti riješen. Medicinske sestre i tehničari kao i liječnici su pod velikim opterećenjem i stresom te će vaše razumijevanje dobro doći.
Pacijent u ambulanti
Kada dolazite u specijalističku ambulantu trebali bi sa sobom imati kompletnu medicinsku dokumentaciju. Ukoliko čekate duže nego što ste očekivali budite svjesni da postoji neki opravdani razlog te pokažite razumijevanje. Medicinske sestre i tehničari najviše vole imati sretne i zadovoljne pacijente i svoj trud ulažu u tom smjeru, pa stoga razumijevanje mora biti obostrano. Najčešće se sve situacije pozitivno riješe, a nervoza samo otežava posao medicinske sestre.
Pacijent na bolničkom liječenju
Medicinske sestre i tehničari u bolnica uvijek se trude pružiti najkvalitetniju zdravstvenu njegu svim pacijentima kao i podršku njihovim obiteljima. Morate biti svjesni da smo i mi ljudi koji imaju dobre i loše dane pa ako nekad niste naišli na razumijevanje koje ste očekivali, nemojte biti ljuti, sigurno nije bilo namjerno. Da bi neko bio dobra medicinska sestra/ tehničar mora imati puno znanja, vještina, razumijevanja, a to ponekad nije lako. Ono što je svakako poruka svim pacijentima da su medicinske sestre uvijek tu za vas i kako ćete dobiti podršku, razumijevanje, ali i izvrsnu zdravstvenu njegu.