Obrazovni sustav u Bosni i Hercegovini suočen je sa značajnim problemima. Prema analizi Direkcije za ekonomsko planiranje (DEP) BiH, podaci su više nego alarmantni. Stope upisa u predškolsko obrazovanje su najniže u regiji, dok su stope upisa u osnovno i srednje obrazovanje ispod zadovoljavajuće razine. Nedostatak učinkovitosti sustava visokog obrazovanja se može potkrijepiti činjenicom da samo tri posto studenata Univerziteta u Sarajevu okonča na vrijeme svoje studije, navodi se u DEP-ovu dokumentu "Strateški okvir za BiH". "Niska konkurentnost bh. ekonomije ima svoje korijene u niskom obuhvatu obrazovanjem, posebno u oblasti srednjeg i visokog obrazovanja, kao i u lošoj obrazovnoj strukturi kadrova i obrazovnom sustavu koji ne priprema adekvatno kadrove za moderno tržište rada", navodi se u analizi.
Kao pozitivni se ističu procesi institucionalne izgradnje visokog obrazovanja, no dodaje se kako obveze po Bolonjskoj deklaraciji do sada nisu u potpunosti ispunjene. "Započeta reforma financiranja visokog obrazovanja se odvija veoma sporo i još uvijek ne daje očekivane rezultate. Provedene su i određene odredbe okvira za kvalifikacije u visokom obrazovanju", navodi se u dokumenti.
Bosna i Hercegovina je suočena s odljevom mozgova, osobito mladih i obrazovanih ljudi, što značajno umanjuje kvalitetu ljudskih resursa u BiH. Veliki broj mladih i visokoobrazovanih ljudi odlazi iz Bosne i Hercegovine u potrazi za boljim uvjetima života i zaposlenja. Prema Svjetskom ekonomskom forumu, BiH je prema odljevu mozgova rangirana na 140. mjesto od 144 zemlje.
Veliki problem je i činjenica da mnogi mladi ne nastavljaju svoje školovanje nakon stečenog srednjeg obrazovanja.
Stopa upisa u srednjim školama u Bosni i Hercegovini iznosi 76,2 posto, a oko 54 posto učenika završi srednju školu u redovitom roku. U analizi je objavljen i podatak da u Bosni i Hercegovini svega 24 posto maturanata nastavlja školovanje nakon srednje ili više škole.*