PROMO: Boris Drobić, direktor odjela za poslovanje sa fizičkim licima ProCredit Bank

Bankarstvo bazirano na modernim tehnologijama i kvalitetnim ljudima

Bankarstvo bazirano na modernim tehnologijama i kvalitetnim ljudima
21.06.2019.
u 15:53
Pogledaj originalni članak

ProCredit Bank BiH poznata je kao jedini njemački financijer privrede u BiH, no u zadnje vrijeme primjećujemo da Banka promovira ponudu za fizička lica. Možete li nam reći nešto više o tome?  

U suštini, naša ponuda za fizička lica nije novitet. Banka je oduvijek radila i sa fizičkim licima. Međutim, pošto je ProCredit primarno banka specijalizirana za rad sa malim i srednjim poduzećima, ponuda za fizička lica je uvijek prezentirana samo kao jedna od usluga za mala i srednja poduzeća, ili konkretno u ovom slučaju, za njihove uposlenike. Ono što je sada drugačije, jeste da ponudu za fizička lica razvijamo sa istim trudom i žarom koji smo ulagali da postanemo najbolji u radu sa malim i srednjim poduzećima. Želimo na istoj razini razvijati set usluga za fizička lica baziran na dva stupa: prvi stup, odlično digitalno bankarstvo kroz mobilnu aplikaciju i debitnu karticu te drugi stup, najkvalitetniju korisničku podršku na našem tržištu.

Koliko dobro su Vaši klijenti prihvatili model digitalnog poslovanja?

Ono što smo dosad naučili, jeste da digitalno bankarstvo nije za svakoga. Naprimjer, klijenti koji prakticiraju prošetati do poslovnice i u gotovini platiti neki račun ili poslati novac drugom članu obitelji se jednostavno ne pronalaze u našem modelu poslovanja u kojem ne postoje šalteri na kojima se rade gotovinske transakcije. Sa druge strane, digitalno bankarstvo je najbolja opcija za sve klijente koji su već prihvatili moderne tehnologije kao dio svakodnevnice i koji cijene to što mogu sa bilo kog mjesta, koristeći računar ili mobitel, uraditi sve vrste plaćanja. Dodatno, ukoliko su sve ove transakcije besplatne, kao što je slučaj kod nas, onda to za ove klijente i bude zaista isplativo. Od ovakvih klijenata smo dobili pozitivne reakcije što stvarno cijenimo. Ove pozitivne reakcije klijenata i jesu potvrda da u BiH ima mjesta za banku koja se želi baviti modernim bankarstvom, a ne otvaranjem poslovnica koje će služiti za izdavanje novih potrošačkih kredita.  


Obzirom da trenutno promovirate Mastercard debitnu karticu, kako se kartični proizvod uklapa u digitalni koncept poslovanja?

Odlična aplikacija za mobilno bankarstvo i unikatna debitna kartica su ključni elementi našeg prvog stupa u nastupu prema fizičkim licima. Sve više rastući broj svakodnevnih transakcija se obavi putem debitne kartice, nebitno radi li se o kupovini namirnica u marketima, kupovini uređaja na nekoj internet stranici ili jednostavnom podizanju gotovine na bankomatima. U roku od 2 do 3 godine, tržišni standard će postati debitna kartica koja je integrirana u mobilnu aplikaciju u nešto što se zove mobile wallet, ili ako trebamo prevesti ovaj termin, možda bi dobar izraz bio elektronska lisnica. Do trenutka kada će naš mobitel biti sve što nam treba za „bankarenje“, debitna kartica je neophodna.

Po čemu je Mastercard kartica ProCredit Bank drugačija od ostalih debitnih kartica koje se nude na tržištu? Koje su njene funkcionalnosti?

Mi smo zaista ponosni na našu debitnu karticu jer znamo koliko smo energije uložili da je učinimo zaista unikatnom. Prvo, minimalistički i moderni dizajn kartice oslikava naš biznis model, a to je digitalno bankarstvo i veoma jednostavan cjenovnik usluga koji dovodi transparentnost cijena na jednu novu razinu i zaista je implementira u praksi. Sa druge strane, sve funkcionalnosti koje smo implementirali čine našu debitnu karticu posebnom. Pošto je u Bosni i Hercegovini i dalje u značajnom dijelu zastupljeno plaćanje gotovinom, mi smo prepoznali potrebu naših klijenata da imaju jednostavan pristup gotovini te smo omogućili da naši klijenti mogu besplatno podizati gotovinu na bankomatu bilo koje banke u BiH. Dakle, bez obzira na koji bankomat u zemlji odete sa našom karticom možete besplatno podići gotovinu. Pored toga, bilo da plaćate beskontaktno u nekoj trgovini, ili online na nekoj stranici, kartica sadrži najnovije standarde sigurnosti kao što je SecureCode propisan od strane Mastercard-a. Ne samo to, nego za sve značajniji transakcije karticom ćete odmah, u realnom vremenu, dobiti obavijest na svoj mobitel o iznosu i mjestu izvršenja transakcije te o preostalom iznosu sredstava na računu. Svakako, tu su i mnogobrojne druge prednosti, kao što su uplate i isplate EUR-a na bankomatima ProCredit Bank te apsolutna kontrola nad karticom od strane klijenta putem naše aplikacije za mobilno bankarstvo. I da, nisam rekao da ovo nije neki „Premium/VIP“ paket, nego usluga koju nudimo svim našim klijentima bez izuzetka i to besplatno. Mislim da zaista ne pretjerujem kada kažem da je naša kartica nešto posebno.

Rekli ste da klijenti imaju potpuno kontrolu nad funkcionalnostima debitne kartice putem vašeg mobilnog bankarstva. Što to znači?

Ono što nam je bilo bitno u procesu izrade kartice jeste da su klijenti apsolutni gospodari svoje debitne kartice i svojih financija. Što to znači? Naprimjer, u slučaju da nikada ne radite plaćanja preko interneta, kroz mobilnu aplikaciju možete smanjiti limite za internet plaćanja na 0 KM i ne razmišljati o njima. Isto tako, u slučaju da vam je hobi kupovina unikatnih artikala preko Amazon-a, limit za internet plaćanja možete povećati i na 5.000 KM, kako god vama odgovara. Pored toga, možete mijenjati limite kartice za broj i volumen transkacija, tj. uplata i isplata na bankomatima, kao i za plaćanja na POS terminalima. Nemate potrebe ići u banku, slati mejlove ili ih zvati da vam jednokratno povećaju limit samo zato što želite kupiti novi televizor. Jednostavno sami povećajte limit prije kupovine, a kada završite kupovinu, limit podesite kako Vama odgovara. Ono što nam je bilo posebno bitno, jeste da kartica mora biti savršeno sigurna. Pored svih standarda sigurnosti koje sam već spomenuo, klijenti mogu sami blokirati i odblokirati karticu. Zamislite da niste sigurni gdje se Vaša kartica nalazi. Možete je odmah kroz aplikaciju blokirati, a kada je nađete u drugoj jakni, možete je odblokirati i ponovo koristiti. Sve ovo je opet besplatno. Mislim da i sami već primjećujete obrazac.

Uzimajući u obzir sve navedeno, u kojem smjeru će se dalje razvijati ponuda za fizička lica?

Naša ponuda za fizička lica će se nastaviti razvijati u dva smjera. Prvi, nastavljamo ulagati u obuku i trening naših kolegica i kolega koji rade na podršci klijentima. Cilj nam je da naši klijenti mogu zvanjem jednog broja ili slanjem mejla na jednu, uvijek istu adresu, dobiti sve informacije i usluge od banke, nebitno radi li se o otvaranju računa, dobijanju potvrde za izvršenu transakciju ili formiranje najbolje financijske konstrukcije za investicijski kredit. Ovo je ipak tema za sebe i možda bismo mogli pričati o njoj nekom drugom prilikom. Drugi pravac je da nastavljamo ulagati u nove funkcionalnosti naše mobilne aplikacije i na unaprijeđenje korisničkog iskustva. Klijenti ne porede našu aplikaciju samo sa aplikacijama drugih banaka, nego generalno sa drugim aplikacijama koje koriste, zbog čega je ljestvica postavljena zaista visoko. Upravo kroz razvoj ova dva stupa, kvalitetnu podršku klijentima i moderne bankarske tehnologije, želimo ponuditi dodatnu vrijednost našim klijentima.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.