Denis Zvizdić

Bez razvijene infrastrukture, bez autoputeva, bez brzih magistralnih cesta, nemoguće je govoriti o ubrzanom razvoju BiH

Bez razvijene infrastrukture, bez autoputeva, bez brzih magistralnih cesta, nemoguće je govoriti o ubrzanom razvoju BiH
19.07.2016.
u 13:51
Zvizdić je rekao kako nema govora o tome da se potencira bilo koje područje BiH, ili bilo koja dionica u BiH
Pogledaj originalni članak

Zastupnički dom Parlamentarne skupštine BiH nije prihvatio zahtjev Vijeća ministara da se po hitnom postupku razmatraju Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH, Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o sustavu neizravnog oporezivanja u BiH i Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda.

Prihvaćeno je da se predloženi zakoni razmatraju u skraćenoj parlamentarnoj proceduri.

Prije samog glasovanja o proceduri razmatranja, predsjedatelj Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić je, obraćajući se zastupnicima obrazložio potrebu donošenja predloženih zakona po hitnom postupku, navodeći da su važni iz nekoliko aspekata.

- Prije svega, govorimo o važnosti usvajanja ovih zakona s aspekta poštivanja preuzetih ugovornih obveza i osiguranja potrebnih sredstava za uredno servisiranje po brojnim ugovorima o zajmu s EBRD-om i drugim međunarodnim financijskim institucijama da bi se nastavila predviđena, zacrtana i planirana dinamika i završetak započetih projekata koji su vezani za izgradnju cestovne infrastrukture u čitavoj BiH. Odnosno, da bi se povećala efektivnost realizacije ovih kredita i omogućili instrumenti za realizaciju već postignutih ugovornih obveza i nastavka dinamike izgradnje autoputa koji se radi vrlo ravnomjerno - kazao je Zvizdić.

Dodao je da nema govora o tome da se potencira bilo koje područje BiH, ili bilo koja dionica u BiH.

- Na trasi autoputa Vc koji je paneuropski koridor i čija se trasa sada ne može mijenjati jer je utvrđena davno, postoje samo one dionice koje po svojim performansama nisu zanimljive bilo kojem koncesionaru, s obzirom na konfiguraciju terena kroz koje prolazi autoput u BiH i za te dionice je zadužena BiH, odnosno oni koji su zaduženi za izgradnju autoputeva i to ćemo mi morati uraditi sami. I naravno, pojedine dionice koje na bazi performansi i protoka automobila mogu biti vrlo zanimljive koncesionarima i koje će zasigurno ići u koncesiju, kazao je Zvizdić.

Istaknuo je da je riječ o ravnomjernom pristupu, projektnom pristupu „i u konačnici čitav autoput je ustvari na jednom visokom stupnju  zrelosti projektne dokumentacije da bi se moglo krenuti u njegovu finalnu izradu“.

Po njegovim riječima, druga važna stvar u vezi s ovim zakonima jeste da se utvrđuje i akciza na biogorivo i biotečnosti.

- Molim da to imamo u vidu. Reći ću vam samo jedan podatak da je biogoriva i biotečnosti u 2013. godini uvezeno 470 tisuća kilograma, a u prošloj godini je uvezeno 11 milijuna kilograma. Dakle, za manje od dvije godine taj iznos je sa 470 tisuća povećan na 11 milijuna - istaknuo je predsjedatelj Vijeća ministara BiH.

Dakle, dodao je, radi se o enormnom rastu uvoza biodizela „koji se krajnjim potrošačima prodaje bez njegovog označavanja kao biodizela, odnosno ili se miješa ili se prodaje kao dizel-gorivo, čime se vrši obmana potrošača“.

- Usvajanjem ovih zakona mi sprečavamo tu dalju obmanu i sve uvodimo u zakonske okvire. Prema tome, mislim da je jako važno da se ovi zakoni razmatraju po proceduri koju je predložilo Vijeće ministara, da će to povećati financijske kapacitete bh. institucija, odnosno javnih poduzeća koja se bave izgradnjom autoputeva - naglasio je Zvizdić, dodajući da se ovo svakako odnosi na magistralne i na brze ceste.

Istaknuo je da je ovo interes čitave BiH, te da ova sredstva imaju svoju izravnu namjenu, izravno se doznačuju javnim poduzećima, entitetskim javnim poduzećima i Brčko Distrikt za izgradnju autoputeva, magistralnih i brzih cesta na bazi usvojenih strategija i akcijskih planova koji su vezani za izgradnju infrastrukture.

- Bez razvijene infrastrukture, bez autoputeva, bez brzih magistralnih cesta, nemoguće je govoriti o dinamiziranom i ubrzanom ekonomskom razvoju BiH. Dobra i kvalitetna infrastruktura je preduvjet za ubrzani ekonomski razvoj, za protok robe, ljudi i kapitala, kazao je Zvizdić.

Naveo je da su ovi zakoni upravo u funkciji takve, ubrzane, planske izgradnje autoputeva, ali i brzih i magistralnih cesta na teritoriju čitave BiH.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.