Regionalno istraživanje o kvaliteti usluga

Bh. prodavači ne umiju ni pozdraviti svoje kupce

Bh. prodavači ne umiju ni pozdraviti svoje kupce
01.10.2015.
u 06:30
Pogledaj originalni članak

Agencija Global Market Solutions iz Sarajeva je u suradnji s agencijama za tajnu kupnju u regiji sedmi put zaredom provela istraživanje o osnovnim elementima kvalitete usluge s ciljem pronalaska najboljih u regiji.

Različiti objekti

Uz BiH, u istraživanju je sudjelovalo još pet zemalja regije: Hrvatska, Crna Gora, Makedonija, Slovenija i Srbija. Tajni kupci su posjetili 800 različitih objekata, kao što su autosaloni, banke, benzinske postaje, maloprodajni objekti, supermarketi, prodajna mjesta telekomunikacijskih kompanija, turističko-ugostiteljski objekti te uslužne djelatnosti. Izmjereno je pet osnovnih elemenata kvalitetne usluge, kao što su: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvala na posjetu. Prema istraživanju, BiH se nalazi na pretposljednjem mjestu s rezultatom od 66 posto, dok od nje samo lošije rezultate ima Crna Gora - 58 posto, koja je pala za 10 posto. Ovo je donekle uspjeh u odnosu na posljednje dvije godine kada je bila na zadnjem mjestu. Ni u jednoj od ponuđenih kategorija nismo na prvom mjestu, a najlošije nudimo dodatne proizvode. Što se tiče kategorije pozdrava, BiH je zauzela pretposljednje mjesto. S obzirom na to da pozdrav predstavlja prvi kontakt s kupcem ili gostom, potrebno je kontinuirano unapređivati to područje jer još uvijek ima prostora za unapređenje. Kako su prijašnjih godina iz GMS-a rekli, činjenica je da su naši građani u regiji, ali i svijetu, poznati kao izuzetno srdačan i gostoljubiv narod. Međutim, turisti često svoje ocjene daju na osnovi dojma koji su na njih ostavila sva iskustva u zemlji. Posebno je to vezano uz “obične kupce” gdje se nismo baš iskazali kao najsusretljiviji. Uspješni smo u kategoriji zahvala gdje se nalazimo na drugom mjestu s rezultatom 78 posto.

Ne znamo želje kupaca

Pretposljednji smo i po pitanju utvrđivanju potreba/želja kupaca gdje nam je rezultat tek 63 posto, no ipak je Hrvatska ostvarila nešto lošiji rezultat sa 60 posto. Kao i prethodnih godina, najlošije rangirana kategorija u svim zemljama je nuđenje dodatnih proizvoda s rezultatom od 37 posto. Već tradicionalno, najviše područja za unapređenje ima BiH koja je ostvarila najlošiji rezultat od svega 23 posto. Promatrajući rezultate po djelatnostima u BiH, možemo zaključiti da su se najviše istaknule uslužne djelatnosti (87 posto). Najviše prostora za unapređenje postoji u sektoru telekomunikacija koje su čak u području nuđenja dodatnih proizvoda i zahvale na posjet ostvarile 0%. Inače, prvo mjesto u istraživanju zauzela je Slovenija (79 posto), slijedi Srbija (76 posto). Na trećem mjestu je Hrvatska (71 posto) te je Makedonija četvrta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.