Veliki značaj mosta kod Gradiške

BiH i Hrvatska dobivaju novi most, u Gradiški će biti zajednički prijelaz?

BiH i Hrvatska dobivaju novi most, u Gradiški će biti zajednički prijelaz?
15.10.2021.
u 11:07
Pogledaj originalni članak

Nakon Svilaja, Bosna i Hercegovina i Hrvatska od danas će biti spojene još jednim modernim mostom - onim preko rijeke Save kod Gradiške, a događaj spajanja bit će prilika da ministar prometa i veza BiH Vojin Mitrović i Tomislav Mihotić, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske, koji predvode izaslanstva dviju zemalja, razmijene mišljenja o nastavku projekta koji će uključivati asfaltiranje, kao i izgradnju pristupnih prometnica i s jedne i druge strane, piše Večernji list BiH. Događaju će nazočiti i direktor Stalnog tajništva Prometne zajednice Matej Zakonjšek i šef Sektora za kooperacije pri Izaslanstvu Europske unije u BiH Stefan Eller.

Radovi

Današnje spajanje tek je prva faza u okončanju radova. Pred dvjema zemljama je nastavak rada na uređenju mosta, a sve bi trebalo biti završeno na proljeće iduće godine. Ministar prometa i veza BiH Vojin Mitrović nedavno je tijekom obilaska mosta uputio na njegov izniman značaj, objasnivši kako bi spojio autocestu s bh. strane s planiranom brzom cestom s hrvatske strane, koja bi išla od granice s BiH, preko Virovitice i Okučana do granice s Mađarskom.

- Izgradnjom ove dionice očekuje se značajno rasterećenje postojećeg graničnog prijelaza u Gradiški, brži prelazak granice te sigurnije putovanje - istaknuo je ministar Mitrović. Most je već povezan na postojeću autocestu E661 Gradiška - Banja Luka, a očekuje se i početak gradnje prometnice u Republici Hrvatskoj. Ona će omogućiti spajanje na koridor X, odnosno na autocestu Beograd - Zagreb. Most će biti dug 426 i širok 22,5 metara. Imat će četiri traka, po dva u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Nosiva čelična konstrukcija mosta teži 4650 tona. Gradnja mosta trebala bi potpuno biti završena u svibnju iduće godine, a procjenjuje se da će njime za desetak godina prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno. Projekt je vrijedan 19,5 milijuna eura bez PDV-a, a zajednički ga financiraju BiH (59 posto) i Hrvatska (41 posto ukupnog iznosa).

Značaj

Kada je riječ o puštanju u promet, prema svemu sudeći, ići će se na plan koji će oduzeti najmanje vremena, a sve sukladno nekim ranijim iskustvima. Bosna i Hercegovina već ima moderan i po svim europskim standardima izgrađen granični prijelaz. Večernji list doznaje iz dobro obaviještenih izvora kako bi se stoga išlo na varijantu integriranog graničnog prijelaza, a što u suštini znači da bi prijelaz s bh. strane bio zajednički i na njemu bi se obavljale sve potrebne policijske i carinske kontrole obiju država. Doznajemo kako je Hrvatska najbliže takvoj varijanti. Sam će most, osim iznimnog značaja u kontekstu prometnog povezivanja na međunarodni koridor, imati i veliki značaj u kontekstu ubrzanja samog procesa prelaska, osobito za teretna vozila, a istodobno će donijeti i prijeko potrebno rasterećenje užeg središta Gradiške. Idući veliki infrastrukturni projekt Hrvatske i BiH čeka Brčko - u prvoj fazi radilo bi se na modernizaciji postojećeg mosta preko Save kako bi se riješio problem prometa teretnih vozila, ali se usporedno s tim planiraju aktivnosti na pripremi dokumentacije za izgradnju novog mosta, a sve u cilju osiguranja kvalitetnijeg zajedničkog povezivanja.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.