ZANIMLJIVO

Boja očiju ne utječe na privlačnost - ali ova je osobina iznenađujuće seksi, otkriva studija

Foto: Shutterstock
Boja očiju ne utječe na privlačnost - ali ova je osobina iznenađujuće seksi, otkriva studija
10.07.2024.
u 07:41
Pogledaj originalni članak

Ljepota je u šarenici promatrača, pokazalo je novo istraživanje koje istražuje kako oči utječu na privlačnost. ‘Naravno, izgled nije sve, ali ponekad želimo izgledati najbolje što možemo. Naše istraživanje otkriva da ljudi izgledaju privlačnije kada su im šarenice veće, pokazujući više sjaja u očima’, rekao je profesor Zachary Estes s Bayes Business School, čije je istraživanje objavljeno u časopisu Cognition, piše New York Post. 

Međunarodni tim istraživača, uključujući i druge sa Sveučilišta u Amsterdamu, i Sveučilišta Kalifornije u Los Angelesu, proveo je šest eksperimenata kako bi utvrdio utječe li veličina zjenica na nečiju privlačnost. Sudionici su dali ocjene na skupu od 3000 slika muškaraca i žena s plavim i smeđim očima, koje su bile montirane tako da su neke od njihovih zjenica izgledale proširene (velike), a druge sužene (male).

Rezultati su pokazali da su slike koje prikazuju manje zjenice - i veće šarenice - dosljedno ocijenjene privlačnijim od velikih zjenica. Istraživači su također otkrili da boja očiju nije značajno utjecala na percipiranu privlačnost jer su crno-bijele slike s velikim šarenicama ocijenjene jednako dobro kao i one u boji.

Veličinu zjenice kontroliraju autonomne tjelesne funkcije, obično potaknute promjenama svjetla. Međutim, istraživači su također primijetili da praksa umjetnog sužavanja zjenica radi estetike zapravo ima povijesnu osnovu.

‘Tijekom renesanse žene su nanosile kapljice biljke belladonna kako bi povećale širenje zjenica i izgledale privlačnije’,, rekla je Martina Cossu, profesorica ekonomije i poslovanja na Sveučilištu u Amsterdamu i koautorica studije, ‘Gotovo 400 godina kasnije, naša studija pokazuje da nisu znale činjenicu da svijetle oči sa suženim zjenicama izgledaju privlačnije od raširenih zjenica’. 

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.