transportna poduzeća u problemima

Borba za vozače: Nema prijevoznika u BiH koji ne traži od pet do čak 50 vozača

Foto: Ilustracija
Borba za vozače: Nema prijevoznika u BiH koji ne traži od pet do čak 50 vozača
08.05.2024.
u 10:00
Pogledaj originalni članak

Nakon 16 godina usuglašavanja BiH i Italija potpisale su sporazum o uzajamnom priznavanju vozačkih dozvola, što je od velikog značaja za državljane BiH koji rade u toj zemlji Europske unije. Međutim, taj potez zabrinuo je prijevozničke tvrtke koje strahuju da će uslijediti još veći odliv vozača, kojih ionako nema ni približno dovoljno.   

Naime, ministar komunikacija i transporta BiH Edin Forto i veleposlanik Italije u BiH Marko di Ruca potpisali su jučer Sporazum o uzajamnom priznavanju vozačkih dozvola između BiH i Italije. Forto je zahvalio Italiji koja je, kako je istaknuo, uradila nešto što druge države ne smatraju prioritetnim, a što je od velikog značaja za BiH i njene građane.

- Ovo treba biti primjer suradnje, ali i motiv drugim europskim zemljama koje još nisu pozitivno odgovorile na našu inicijativu za priznavanje vozačkih dozvola - istaknuo je Forto.

Potpisivanje sporazuma, navodi se u priopćenju Ministarstva komunikacija, olakšat će život građana BiH koji žive i rade u Italiji, posebno ako je njihov posao vezan za upravljanje motornim vozilom, piše Glas Srpske.

- Sektor mobilnosti je od fundamentalnog značaja za državljane dviju zemalja koji su zahvaljujući ovom sporazumu još bliži. Njegovo potpisivanje nije samo instrument tehničke prirode već i most koji će ojačati veze BiH i Italije i dati dodatni zamah našim bilateralnim odnosima - rekao je veleposlanik Di Ruca.

Prema potpisanom dokumentu, ugovorne strane uzajamno će priznavati važeće vozačke dozvole u korist njihovih vlasnika koji stiču stalni boravak na teritoriji druge zemlje, a sporazum stupa na snagu 60 dana nakon njegove ratifikacije u obje zemlje.

Vozačka dozvola koju su izdala nadležna tijela jedne od ugovornih strana prestaje važiti na teritoriji druge strane godinu dana nakon što njen vlasnik stekne pravo stalnog boravka na teritoriji druge ugovorne strane.

Dok se nadležni vesele zbog postignute suradnje, domaća transportna preduzeća strahuju da će zapasti u još veće probleme.

Predsjednik Udruženja za unutarnji i međunarodni transport Republike Srpske Nikola Grbić kaže da bi ovaj korak mogao doprinijeti novom odlivu profesionalnih vozača.

- Čim sporazum stupi na snagu, vjerujem da će i ovo malo vozača što je ostalo pobjeći odavde. Ako uopće možemo reći da je nešto ostalo. Nažalost, svakodnevno nam kadar odlazi u Hrvatsku, Srbiju, preuzimaju njihove vozačke dozvole kako bi dalje otišli u europske zemlje. Kada Italija prihvati naše dozvole, to je samo još jedna mogućnost u nizu. Na sreću, za sada još ništa nema od priznavanja dozvola za profesionalne vozače u Njemačkoj. Iako se govorilo o tome, njemački parlament to još nije odobrio - rekao je Grbić.

Ponovio je kako u BiH nema nijednog transportnog poduzeća koje ne traži od pet pa do čak 50 vozača.

- Jedna od najvećih prevozničkih tvrtki u Srpskoj, koja ima više od 150 kamiona, već danima na parkingu ima 50 vozila jer ne mogu naći profesionalne vozače kada bi ih platiti suhim zlatom. Nitko se ne pita tko će nam za par godina prevoziti brašno, sol i drugu hranu  - upozorio je Grbić.
 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.