“Deset razloga zbog kojih morate posjetiti BiH” naslov je teksta britanskog lista “Evening Standard” u kojem autor s laskavim epitetima opisuje turističke potencijale BiH. Za samo dva i pol sata vožnje zrakoplovom iz Londona, piše britanski list, putnici koji su umorni od susjedne Hrvatske, konačno mogu otkriti ljepotu koja je skrivena u ovoj uzbudljivoj i gorskoj zemlji, 20 godina nakon što je završio rat. Malo tko se može pohvaliti bogatom kulturnom baštinom kao BiH, mjestu gdje istok susreće zapad. Tu ćete pronaći mješavinu utjecaja osmanlijske i austrougarske povijesti. Spominje poznate destinacije u BiH, od Starog mosta u Mostaru, preko slapova Une, Starog grada Počitelja, sarajevske Baščaršije...
Privlačenje investitora
Prošle je godine američka TV mreža CNN pisala u pozitivnom smislu o turističkim potencijalima u BiH. No, BiH postaje popularno odredište za turiste iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Kuvajta i Katara zahvaljujući svojim ugodnim ljetnim temperaturama i gostoprimstvu lokalne muslimanske zajednice, prenijeli su bh. mediji. Arapski investitori, privučeni jeftinom cijenom zemljišta i radne snage, grade na tisuće domova i hotela oko glavnog grada Sarajeva i jako puno ulažu u promociju ovog odredište za turiste srednje klase kojima, što se tiče turizma, BiH postaje jeftinija alternativa za glamurozna naselja u Švicarskoj... Gradnja luksuznih turističkih kompleksa poticaj je i za bh. gospodarstvo koje se još oporavlja od rata i bori s velikom nezaposlenošću koja je veća od 40 posto. U izgradnju turističkih naselja uključene su domaće graditeljske tvrtke koje na taj način osiguravaju dodatna radna mjesta.
Turistički kompleksi
“Bh. turizam ima svijetlu budućnost”, rekao je Ahmed Al Kanderi Jasem, šef tvrtke Gulf Estate Company iz Kuvajta. Iz Agencije AP ističu kako direktor tvrtke Buroj Property Development Ismail Ahmed u općini Trnovo gradi najveći turistički kompleks u regiji čija se vrijednost procjenjuje na 4,5 milijardi maraka (oko 2,3 milijarde eura). Dok svjetski mediji hvale turističke potencijale u BiH, domaće vlasti ne rade ništa na jačanju turizma kao profitabilne djelatnosti. Kao ilustracija mogu poslužiti službeni podaci Vanjskotrgovinske komore prema kojima turizam u BDP-u u BiH sudjeluje samo s 2,08%, a u zemljama regije i do 14%.
Iako je razvoj turističkog sektora, zbog prirodnih potencijala, predložen kao jedan od tri najatraktivnija sektora za izradu okvirne strategije za privlačenje stranih investicija, kako bi se postigla konkurentnost, potrebno je, kako ističu iz Agencije za unapređenje stranih investicija, “dodatno poboljšati politike u turizmu, a, prije svega, povezati ga sa svim drugim gospodarskim aktivnostima i bogatstvima te osigurati veći priljev stranih investicija u ovaj sektor, a jedna od poticajnih mjera je uvođenje diferencirane ili nulte stope PDV-a za turizam”.