Od 18. do 24. studenoga 2019, u 167 zemalja svijeta, među kojima je i Bosna i Hercegovina, obilježava se Globalni tjedan poduzetništva. Međunarodna je to inicijativa koja ima za cilj u istom razdoblkju svake godine fokusirano u središte pozornosti staviti poduzetnike i poduzetnice širom svijeta. Fondacija 787 se u tjednu iza nas pridružila ovoj globalnoj inicijativi s kampanjom koja u fokus stavlja 10 žena poduzetnica iz cijele BiH,priopćila je Fondacija za društveno-ekonomski razvoj 787.
Tijekom Globalnog tjedna poduzetništva, Londonska poslovna škola je objavila Globalni monitor
poduzetništva, s fokusom na žene poduzetnice u 59 zemalja i ekonomija svijeta. To izvješće naznačava kako je u BiH samo 2,7% žena dobi od 18-64 godine koje su ili u procesu osnivanja biznisa ili imaju biznis mlađi od 3 godine, dok je regionalni prosjek 6%.
Niz je razloga za ovakvu brojku, a neki od njih su da samo 10.2% žena u BiH smatra da žene imaju pozitivne poslovne prilike i to je drugi najniži postotak na svijetu, te samo 12.7% žena u BiH smatra da je lako za ženu da započne vlastiti biznis.
Navedenim brojkama, svjedoče i iskustva Fondacije 787, koja je u proteklih 5 godina u cilju unapređenja poduzetništva žena u BiH, u sklopu svoje misije podržala u osobnom kapacitetu, ali i pri razvoju biznisa, preko 400 žena iz cijele BiH.
Među brojnim uspješnim poduzetnicama, njih 10 je odlučilo podijeliti svoja iskustva pri osnivanju razvoju biznisa, te na taj način u Globalnom tjednu poduzetništva ohrabriti sve one koji razmišljaju o pokretanju vlastitiog biznisa. Kampanja s poduzetnicama je bila svakodnevno prisutna na društvenim mrežama Fondacije 787 i dosegla je više od 200 000 žena i muškaraca širom BiH.
Jedan od pozitivnih podataka istraživanja Globalni monitor poduzetništva je svakako da 100% žena u BiH smatra da ima potrebne vještine ili mogućnosti steći da osnuje biznis. Tome svjedoči i Nejra Lepić-Salkić, vlasnica „Sherbetlook“, iz Sarajeva: „Prije nego sam krenula u realizaciju svoje ideje, shvatila sam da mi nedostaju određene vještine i znanje i da mi je potrebna edukacija, pa sam tako upoznala i tim Fondacije 787, koji mi je kroz svoje edukativne programe pomogao da lakše odredim moje ciljeve i put kojim se trebam dalje kretati“.
„Fondacija 787 u okviru svog rada svakodnevno nastoji promovirati pozitivne priče poduzetnica u BiH, jer čak 41.3% žena u BiH ne osniva biznis zbog straha od neuspjeha. Mi smo tu da pružimo poslovno savjetovanje, ali i usmjerimo poslovne poduhvate ka uspjehu“, riječi su Adne Rokša, projektne menadžerice.
Preostale poduzetnice koje su bile dio kampanje su: Sabina Krivdić, osnivačica pp „Malinica“ iz Visokog, doktorica stomatologije Vildana Karamustafić, vlasnica stomatološke ordinacije „DentIN“ iz Gornjeg Vakufa – Uskoplja, Jovanka Sabljić, osnivačica „Budi zdrav ko dren“ iz Drvara, Amina Karić, Vice president of Operations u „Authority Partners“, Sarajevo, Mirela Džinić, vlasnica biznisa „Senses“ iz Travnika, Emina Seferović, osnivačica Concept Store „DALGA“ iz Bihaća, Nejra Lepić - Salkić, vlasnica „Sherbetlook“ iz Sarajeva, Erna Šošević, osnivačica „Bizbook.ba“ iz Sarajeva, Brankica Raković, iz „Lola magazina“ Banja Luka, te Andrea Camić i Aleksandra Saltagić, vlasnice „Rukom“ iz Sarajeva.