Križanje u Tasovčićima, izlaz iz Gnojnica, ulaz u Mostar, Ostrožac, ulaz u Konjic, Dobrič, izlaz iz Jajca, dio ceste Šuica - Kupres samo su neke od crnih točaka koje bi trebale biti riješene projektom modernizacije cesta FBiH. Budući da je riječ o točkama koje su utvrđene studijom prioriteta rekonstrukcije i sanacije opasnih mjesta na magistralnim cestama u FBiH po osnovi prometnih nesreća u razdoblju od 2007. do 2009. te je u tijeku izrada nove studije, očekuje se kako će najnoviji rezultati pokazati znatno veći broj prometnica na kojima je potrebno sanirati crne točke, piše Večernji list BiH. U studiji, koja je rađena od 2007. do 2009., identificirana su 122 opasna mjesta, od čega 22 lokacije “zadovoljavaju” kriterij crne točke. Neke od njih su već obuhvaćene projektom rehabilitacije magistralne cestovne mreže, a za druge je izrađena projektna dokumentacija i po završetku postupka eksproprijacije pristupit će se rekonstrukciji. JP Ceste FBiH je upravljač magistralne cestovne mreže, a kao što je poznato, na nastanak prometne nesreće utječe više čimbenika (čovjek, cesta, vozilo, okolina). “Od svog osnivanja 2002. JP Ceste FBiH uložio je značajna sredstva za zaštitu i očuvanje tehničko-tehnološkog jedinstva sustava magistralne cestovne mreže”, navode iz JP Ceste FBiH. Nadalje ističu kako se iz istraživanja provedenih u razvijenim zemljama može utvrditi da je uloga ljudskog čimbenika u prometnim nesrećama dominantna (u literaturi se ovaj utjecaj odnosi na više od 85%). “Navedena istraživanja uputila su na to da je utjecaj ceste na nastanak prometne nesreće mali (u literaturi se kreće od 4 do 12%). Konkretno, prema izvješću FMUP-a, utjecaj ceste na nastanak prometne nesreće kreće se od 1 do 2 posto”, stoji u obrazloženju iz JP Ceste FBiH. Nadalje se ističe kako navedeni podaci pokazuju da druge institucije moraju dati svoj doprinos u smanjenju broja poginulih i ozlijeđenih osoba te naglašavaju da samo koordinirajuće aktivnosti mogu dovesti do željenog cilja (smanjenja broja poginulih i ozljeđenih u prometnim nesrećama). Iz ovog javnog poduzeća su tom prilikom upozorili na činjenicu da je identifikacija opasnih mjesta na magistralnoj cestovnoj mreži dodatno komplicirana zbog nepostojanja jedinstvene baze podataka o prometnim nesrećama. Inače, JP Ceste FBiH potpisao je ugovor o izradi studije crnih točaka na magistralnim cestama u FBiH po osnovi prometnih nesreća od 2013. do 2015. Rezultati studije se očekuju uskoro.
Studija prioriteta sanacije