Prema podacima Instituta za gospodarski inženjering Zenica, došlo do blagog povećanja u broju obavljenih tehničkih pregleda, a za koje se može pretpostaviti da su posljedica zakonskog uređenja i nepriznavanja tehničkih pregleda obavljenih u RS-u, piše Večernji list BiH.
Povećan broj pregleda
Donošenjem odluke na razini BiH da se tehnički pregledi za vozila iz Federacije BiH ne mogu vršiti na području RS-a zbog toga što na tom području nije postignuta ista razina usluge i tehničke opremljenosti kao u Federaciji BiH, došlo je do bitnog povećanja broja obavljenih pregleda u Federaciji BiH. Podaci o starosnoj strukturi vozila nisu doživjeli nikakve pozitivne trendove, kao i uočeni broj neispravnosti po pojedinim sustavima i komponentama vozila. - Svakako da se smanjenje starosti voznog parka ne može očekivati u sljedećem razdoblju zbog poznate ekonomske situacije koja se takođe može preslikati i na ovaj drugi segment oko broja neispravnosti koji bi, nažalost, mogao doživjeti i porast zbog nedovoljnog održavanja vozila, stoji u objavljenom izvješću Instituta. Pad broja uočenih i registriranih neispravnosti je također nešto što je evidentirano kao negativna posljedica, a ako se pri tome uzme u obzir da se evidentira samo 4 posto pogrešaka u odnosu na broj vozila, stječe se dojam kako su automobili u FBiH o odličnom kondicijskom stanju u odnosu na njihovu starost. Nažalost, to nije ni približno tako. Najveći postotak vozila je u segmentu vozila starih od 10 do 15 godina, dok je prosječna starost za putničke automobile 17,07 godina. Prilikom uvoza automobila u FBiH u 2012., 2013., 2014. i 2015. prednjačila su vozila stara minimalno 10 godina. Prema sadašnjim propisima, omogućen je uvoz i vozila starijih od 15 godina. U protekloj godini obavljena su ukupno 657.103 redovita i izvanredna tehnička pregleda, te 573.171 eko test.
Najviše neispravnosti
Ukupan broj evidentiranih neispravnosti u 2015. je 25.984, dok ih je u 2014. bilo 26.854., u 2013. je bilo 16.925, a u 2012. je evidentirano 17.596 nepravilnosti. To znači da je, sudeći prema statistici, svako 25. vozilo u BiH neispravno. Po pitanju uočenih neispravnosti, najveći broj evidentiranih neispravnosti je u sustavu kočenja (15.976), slijede elementi ovjesa, osovine i kotači s 3074 evidentirane neispravnosti, te uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju s 3009 evidentiranih neispravnosti.