Stručnjaci zabrinuti

Dezinformacije mogu ljude odvratiti od cjepiva protiv covida-19

Dezinformacije mogu ljude odvratiti od cjepiva protiv covida-19
14.11.2020.
u 08:29
Pogledaj originalni članak

Teorije zavjere i dezinformacije pothranjuju nepovjerenje ljudi u cjepivo i mogle bi utjecati na to da procijepljenost protiv covida-19 ne dosegne razinu potrebnu za zaštitu stanovništva, stoji u studiji provedenoj u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Državama.

Studija je obuhvatila 8000 ljudi u dvjema zemljama i pokazala da je manje od 55 posto stanovništva spremno cijepiti se protiv covida-19, a što je postotak potreban da bi se stekao takozvani "imunitet krda".

"Cjepiva su djelotvorna samo ako se ljudi cijepe. Dezinformacija hrani uznemirenost i neizvjesnost u pogledu novih cjepiva i širi se društvenim mrežama", kaže Heidi Larson, profesorica na Londonskoj školi za higijenu i tropsku medicinu, jedna od autorica studije.

"Time se snižava postotak stanovništva spremnog prihvatiti cjepivo", kaže Larson, ujedno direktorica Međunarodnog projekta povjerenja u cjepivo (Iinternational Vaccine Confidence Project).

Studija je objavljena u četvrtak, u tjednu u kojem su farmaceutske tvrtke, američki Pfizer Inc i njemački BioNTech, na temelju rezultata kliničkih ispitivanja, objavili da je njihovo cjepivo protiv covida-19 učinkovito 90 posto. Ti podaci su ključan korak u borbi protiv pandemije koja je dosad usmrtila više od milijun ljudi.

U studiji o dezinformaciji 3000 ispitanika u svakoj zemlji u razdoblju od lipnja do kolovoza bilo je izloženo široko rasprostranjenim dezinformacijama na društvenim mrežama o cjepivu protiv covida-19.

Po tisuću preostalih ispitanika u svakoj zemlji, a oni su bili kontrolna skupina, primalo je činjenične informacije o cjepivu protiv covida-19.

Prije nego što su bili izloženi dezinformaciji, 54 posto ispitanika u Ujedinjenom Kraljevstvu (UK) reklo je da će "sigurno" cijepiti provi covida-19, a u SAD-u taj je postotak iznosio 41,2 posto.

No nakon izlaganja dezinformacijama, povjerenje je palo za 6,4 posto u UK, odnosno za 2,4 posto u SAD-u.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.