nakon Inicijative tri zračne luke

Direkcija za civilno zrakoplovstvo spremna na razgovore, ali ukidanje putničke naknade nije opcija

Foto: Reuters/PIXSELL, ilustracija
Direkcija za civilno zrakoplovstvo spremna na razgovore, ali ukidanje putničke naknade nije opcija
08.08.2023.
u 08:37
Pogledaj originalni članak

Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) dobila je inicijativu tri zračne luke u vezi s rješavanjem pitanja naknade koja se naplaćuje na osnovu Odluke o visini naknade koju plaća operator zrakoplova po prevezenom putniku i toni prevezenog tereta u odlasku sa zračne luke u BiH.

Inicijativu su uputila tri bh. zračne luke - Tuzla, Banja Luka i Mostar, sa zahtjevom da se izvan snage stavi odluka o naplaćivanju naknade od tri KM po odlazećem putniku i 40 KM po toni prevezene prtljage.  

- BHDCA je spremna na razgovore i spremna je saslušati sve inicijative, i one su uvijek dobrodošle. Međutim, za BHDCA nije prihvatljivo potpuno ukidanje te naknade. Prije nekoliko dana održan je i sastanak s predstavnicima Aerodroma Banja Luka na kojem je dogovoreno da se održi jedan zajednički sveobuhvatni sastanak svih zainteresiranih institucija i organizacija iz BiH na kojem bi se trebalo pronaći rješenje za ovo pitanje - izjavio je za Fenu stručni suradnik za odnose s javnošću BHDCA Aleksandar Lalović.

Kako je dodao, ta naknada je, kroz različite dokumente, preporuka Međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO) i kao takvu imaju je sve zemlje u okruženju i EU, a propisana je i Zakonom o zrakoplovstvu BiH.

Lalović je napomenuo kako je Bosna i Hercegovina posljednja država u okruženju koja je uvela tu naknadu, 2017. godine uz suglasnost Vijeća ministara BiH i poštujući sve propise, procedure i mišljenje prilikom njenog donošenja.

- Napominjemo da je BHDCA prilikom donošenja te odluke imala i konzultacije sa Međunarodnom asocijacijom zračnih prevoznika (IATA), te da nema nikakvih problema sa zrakoplovnim kompanijama prilikom ispostavljanja faktura. Naglašavamo da sve zrakoplovne kompanije koje prometuju sa Aerodroma Sarajevo sve vrijeme uredno izvršavaju svoje obveze prema BHDCA, pa čak i tzv. niskotarifne. Zbog toga sumnjamo da je samo navedena naknada razlog zbog kog su se pojedine 'niskotarifne' aviokompanije odlučile za smanjenje broja letova sa pojedinih zračnih luka u BiH. Kao što je poznato, politika, odnosno strategija takvih kompanija je neprestano 'seljenje' i uspostavljanje novih, a zatvaranje postojećih baza ili stalna promjena ruta, što su uostalom potvrdili iz jedne kompanije, najavljujući reduciranje prometa sa tuzlanske zračne luke – dodao je Lalović.   

Naveo je kako se BHDCA prilikom utvrđivanja visine naknade u BiH rukovodila i upoređivala visinu naknade sa naknadama koje imaju države u okruženju, kao i prometom u tim državama, te se naknada koja je propisana u BiH kreće u tim okvirima.

Odluka koja je donesena ove godine i koja je stupila na snagu u srpnju, kako je naveo Lalović, prošla je istu proceduru i uz poštivanje svih propisa, mišljenja i uz suglasnost Vijeća ministara BiH, a razlike u odnosu na Odluku iz 2017. godine su tehničke prirode i odnose se, prije svega, na obvezu operatora zračnih luka u vezi sa dostavljanjem izvještaja Direkciji, postupanje Direkcije i drugih institucija u slučaju nedostavljanja izvještaja, te namjenu i odnos utroška prikupljenih sredstava.  

- Različite su opcije i rješenja kojim se može prevazići to pitanje i mi ne bismo prejudicirali konačno rješenje. Na primjer, lokalne zajednice, turističke organizacije, pružatelji turističkih usluga u mnogim državama, kao određeni vid subvencija, preuzele su na sebe plaćanje ove naknade. Jedno od rješenja može biti i model Hrvatske koja je navedenu naknadu riješila tako što je izvršila kategorizaciju zračne luke, njihovog prometa i obima prometa i prema tome naplaćuje naknadu – rekao je Lalović.

Sredstva koja se prikupe od ove naknade namijenjena su za, u skladu sa ICAO preporukama, adekvatno ispunjavanje nadležnosti BHDCA u oblasti civilnog zrakoplovstva, kako za razvoj i unapređenje civilnog zrakoplovstva kroz angažiranje kvalificiranog i iskusnog zrakoplovno-stručnog kadra, te specijalističko i tehničko osposoblјavanje, tako i za unapređenje sigurnosti letenja u generalnoj avijaciji i podizanje razine zrakoplovne sigurnosti na međunarodnim zračnim lukama u BiH.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.