Dinamika gradnje koridora Vc

Do jeseni se očekuje početak gradnje autoceste kroz Mostar

Do jeseni se očekuje početak gradnje autoceste kroz Mostar
27.01.2023.
u 16:45
Pogledaj originalni članak

Prometno povezivanje gospodarskog središta Hercegovine, grada Mostara, s jedne strane s jugom države, a s druge s regijom Bosne u očima prometnih stručnjaka strateški je važno pitanje s kojim dinamika izgradnje koridora Vc kroz BiH treba ući u novu fazu, onu koja će pred sobom imati svladavanje zemljopisno najzahtjevnijeg terena, platoa Podveležja i planine Prenj, piše Večernji list BiH.

U potonjem slučaju konzorcij, u kojem je vodeći partner slovenska tvrtka Elea iC d. o. o. Ljubljana, izabran je za konzultanta za izradu idejnog projekta s elementima glavnog projekta za ugovor o izvođenju radova za tunel Prenj i dokumentacije za nadmetanje. Pobjednički konzorcij, osim slovenske tvrtke Elea iC d. o. o. Ljubljana, čine i tvrtke iC Consulenten ZT GmbH Beč, SEED Consulting Shpk Tirana, Albanija, i IBE d. d. Ljubljana, Slovenija.

Nastavak aktivnosti

Tunel Prenj bit će dužine 10.450 metara. Istodobno će se raditi dvije tunelske cijevi s po dva traka u kojima će se promet odvijati jednosmjerno za svaki smjer. Probijanjem tunela Prenj te izgradnjom autoceste na toj trasi put između Sarajeva i Mostara skratit će se upola. Vlada FBiH je krajem studenoga utvrdila javni interes za dionicu tunela Prenj, što je bilo potrebno radi omogućavanja pokretanja postupka eksproprijacije nekretnina na ovoj dionici.

Kada je pak riječ o dionici Mostar sjever - Mostar jug, u tijeku je izrada idejnog i glavnog projekta, a kako je za Večernji list izjavio federalni ministar prometa i veza Denis Lasić, od strateškog je interesa nastaviti aktivno raditi na realizaciji pripremnih aktivnosti. Lasić ističe i kako se nadaju da će najkasnije do jeseni imati izvođača koji će biti uveden u radove na dionici Mostar sjever - Mostar jug, a isto je očekivanje i kada je riječ o tunelu Prenj.

Ove dvije dionice bit će ključni dio mozaika prometnog povezivanja Hercegovine s Bosnom i dalje na sjeveru s koridorom X, a na jugu s jadransko-jonskim pravcem, a što će omogućiti da BiH postane svojevrsno regionalno prometno čvorište i zemlja koja će spajati dunavsku s jadranskom regijom. Okončanje izgradnje dviju navedenih dionica značit će i završetak cjelokupnog koridora kroz Federaciju BiH, prometnice koja će donijeti iznimnu korist u ekonomskom smislu, poglavito za izvozno orijentirane gospodarske subjekte.

Tehničke karakteristike

Projekt izgradnje dionice Mostar sjever – Mostar jug vrijedan je 350 milijuna eura. Planira se financirati iz sredstava osiguranih kod Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), komercijalnih banaka, bespovratnih sredstava Europske unije i vlastitih sredstava. Dužina dionice je 14,2 kilometra. Prema idejnom projektu, planirana je izgradnja petlje Mostar sjever s bočnim naplatnim mjestom, pet tunela dužine oko šest kilometara i deset vijadukata/mostova dužine oko dva kilometra. Dužina otvorene trase je oko šest kilometara.

Tunel Prenj, pak, kao što je poznato, tehnički je najzahtjevniji i jedan od najkompleksnijih objekata u povijesti građevinarstva Bosne i Hercegovine. O tomu svjedoči i podatak kako će se raditi o devetom najdužem cestovnom tunelu u Europi, ali i prvom u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara. Nadležni iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine pritom ističu i kako je tunel Prenj generacijski projekt koji će svojom dužinom i kompleksnošću nadmašiti sve do sada izgrađene objekte u regiji, pa i šire, a čijom će izgradnjom doći do iznimno velikih koristi u gospodarskom smislu.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.