Uvezivanje poljoprivrede i turizma kroz ponudu autohtonih prehrambenih proizvoda gostima jedan je od načina podizanja kvalitete turističkih usluga, a u BiH, čini se, djelatnici u oba sektora ubrzavaju aktivnosti čiji je cilj međusobno povezivanje koje u konačnici, osim većeg profita, nosi i mogućnost snažnijeg brendiranja proizvoda, kao i pozicioniranja pojedinih lokalnih i regionalnih središta na svjetske turističke mape, piše Večernji list BiH.
Revitalizacija
Brojni predstavnici lokalne vlasti mišljenja su kako je to uvezivanje prijeko potrebno ako želimo ići na formu održivog turizma, koji će imati dugoročno dobre rezultate. Načelnik općine Neum Dragan Jurković nedavno je za Večernji list, govoreći o prolasku nove prometnice Neum - Stolac, uputio i na značaj revitalizacije neumskoga zaleđa. U tom je kontekstu naveo kako postoji dio ljudi koji i dalje gravitiraju području neumskog zaleđa, a plan je kroz ruralni turizam, poljoprivredu ostaviti taj dio općine Neum “živućim”. U tom smjeru ide i izrada nove strategije za neumsko zaleđe u kojemu bi se trebali osigurati turistički kapaciteti, a sam taj prostor ima velike perspektive za razvoj ruralnoga turizma. Tako bi gosti mogli, nakon nekog vremena provedenoga u općinskom središtu, provesti nekoliko dana u neumskom zaleđu. Struka se također slaže s potrebom uvezivanja više gospodarskih grana, a napose poljoprivrede i turizma. Sejad Herceg, predsjednik Saveza udruga organskih proizvođača FBiH “Organsko FBiH”, nedavno je za Večernji list kazao kako je potrebno ići na kombinaciju proizvodnje, turističkih potencijala i agronomije.
Strateški plan ruralnoga razvoja BiH (2018. - 2021.) također veliku pozornost pridaje potrebi brendiranja domaćih proizvoda, odnosno zaštiti onih autohtonih. Danas su, ističe se u ovom dokumentu, zahtjevi i očekivanja potrošača u pogledu specifičnosti kvalitete proizvoda, njegovih osobina i karakteristika proizvoda koji nose oznaku određene kvalitete sve veći, a poseban značaj pridaje se brendiranju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.
Pritom su jasno utvrđene i prednosti od zaštite i marketinškoga promoviranja proizvoda.
Dodatna vrijednost
Tako se ističe kako bi promoviranje proizvoda koji imaju određene osobine moglo značajno doprinijeti ruralnoj ekonomiji, posebice u područjima s manjim mogućnostima, poboljšanjem prihoda poljoprivrednika i zadržavanjem ruralnoga stanovništva na tim područjima. Jasno je i zbog čega su takvi proizvodi ogledalo jednog regionalnog područja, ali i put daljnjeg razvoja. Naime, zaštićeni proizvodi su prepoznatljiviji na tržištu i postižu višu cijenu, a izravna veza poljoprivrednoga proizvoda s nekim područjem donosi dodatnu vrijednost tom području. •
Ako imaš love možeš svugdje ostati.